Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23601| Title: | Психологічна стійкість особистості підлітків, учасників булінгу в освітньому середовище |
| Other Titles: | Рsychological stability of the personality of teenagers, participants of bullying in the educational environment |
| Authors: | Піщевська, Е. В. Юнг, Наталія Володимирівна Yunh, Nataliia |
| Keywords: | психологічна стійкість булінг самоставлення освітнє середовище профілактика булінгу psychological stability bullying self-attitude educational environment bullying prevention |
| Issue Date: | 2023 |
| Publisher: | Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій |
| Citation: | Піщевська Е. В. Психологічна стійкість особистості підлітків, учасників булінгу в освітньому середовище / Е. В. Піщевська, Н. В. Юнг // Габітус.- 2023 . - Вип. №51. - С. 98-102. |
| Abstract: | У статті висвітлено найбільш гостру проблему цькування (булінгу) серед підлітків. Проведено аналіз теоретичних та емпіричних досліджень, присвячених проблемам булінгу в освітньому середовищі, питанням психологічної стійкості особистості. Досліджено та проаналізовано психологічні характеристики учнів, учасників булінгу. Визначені особливості самоставлення учнів та структурні взаємозв'язки з їх психологічними характеристиками. Емпіричне дослідження показало, що «кривдники» більше схильні до прояву фізичної та вербальної агресії, роздратування. «Жертви» булінгу схильні до впливу обставин, нездатні протистояти долі, для них характерні погана саморегуляція, розмитий фокус «Я», відсутність тенденцій пошуку причини вчинків і результатів у собі самому, незадоволеність собою та своїми можливостями, сумнів у здатності викликати повагу. З’ясовано, що ситуація булінгу негативно впливає на більшість учнів, незалежно від їхніх ролей: «жертв» або «кривдників». Усі ці учні потребують подальшої роботи: з ними необхідно проводити профілактичні та психокорекційні заходи, які сприяють підвищенню ефективності адаптації. The article highlights the most pressing problem of bullying among teenagers. An analysis of theoretical and empirical studies devoted to the problems of bullying in the educational environment and the psychological stability of the individual was carried out. The psychological characteristics of students who participated in bullying were studied and analyzed. The features of students’ selfattribution and structural interrelationships with their psychological characteristics are determined. Empirical research has shown that “offenders” are more prone to physical and verbal aggression and irritation. |
| URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23601 |
| Appears in Collections: | Кафедра загальної та диференціальної психології |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Рsychological stability.pdf | 367.98 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.