Please use this identifier to cite or link to this item:
                
    
    http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23475| Title: | Особливості викладання композиції та кольорознавства як складових професійної освіти дизайнерів одягу | 
| Other Titles: | Features of teaching composition and color science as components of professional education for clothing designers | 
| Authors: | Лісогор, Алла Вікторівна Lisohor, Alla | 
| Keywords: | професійна освіта дизайн одягу композиція кольорознавство креативність методика викладання навчальні технології professional education fashion design composition color studies creativity teaching methodology learning technologies | 
| Issue Date: | 2025 | 
| Publisher: | ГО «Науково-освітній інноваційний центр суспільних трансформацій» | 
| Citation: | Лісогор А. В. Особливості викладання композиції та кольорознавства як складових професійної освіти дизайнерів одягу / А. В. Лісогор // Проблеми сучасних трансформацій. Серія: педагогіка та психологія. - 2025. - Вип. 9. - С. 1-6. | 
| Abstract: | У статті досліджується викладання композиції та кольорознавства як невід’ємних складових професійної освіти дизайнерів одягу. Актуальність дослідження зумовлена необхідністю модернізації навчальних програм з метою розвитку професійних компетентностей, творчого мислення, естетичного сприйняття та здатності розробляти інноваційні дизайнерські рішення. Мета дослідження – визначити ефективні методологічні підходи до інтеграції композиційних та колористичних знань в систему професійної освіти дизайнерів одягу та обґрунтування ефективних стратегій поєднання теоретичних основ із практичною діяльністю. Методологія дослідження базується на системному й міждисциплінарному підходах, що дозволяють розглядати композицію і кольорознавство як взаємопов’язані елементи художньо-проєктної діяльності. Використано аналіз навчальних програм та проєктних завдань для виявлення рівня інтеграції композиційних і колористичних компетентностей, педагогічне моделювання, порівняльний аналіз та узагальнення практичного досвіду освітніх закладів. Результати дослідження демонструють, що впровадження інтегрованих завдань із композиції та колірної гармонії сприяє розвитку професійної інтуїції, формуванню авторського стилю та здатності генерувати оригінальні дизайнерські рішення. Систематизовано методичні підходи щодо використання візуальних кейсів, проєктних технологій і цифрових інструментів у навчальному процесі. Встановлено, що такі підходи підвищують ефективність засвоєння знань і сприяють професійній самореалізації студентів. Теоретичне значення роботи полягає в уточненні понять композиції і кольорознавства та розробці методичних орієнтирів для професійної освіти дизайнерів. Практичне значення визначається можливістю використання результатів у створенні навчальних курсів і практикумів. із використанням графічних методів та цифрових інструментів. Наукова новизна роботи полягає в систематизації сучасних методів викладання композиції та кольорознавства з акцентом на графічні, візуальні та інтерактивні підходи. Перспективи подальших досліджень пов’язані з розробкою інтерактивних форматів навчання та оцінкою впливу цифрових медіа на розвиток колористично-графічної компетентності студентів. The article examines composition and color studies as key elements of fashion design education, emphasizing curriculum modernization to strengthen professional competencies, creativity, aesthetic perception, and innovative design skills. The aim of the research is to identify effective methodological approaches for integrating compositional and color knowledge into fashion design education and to substantiate strategies that combine theoretical foundations with practical application. The methodology employs systemic and interdisciplinary approaches, treating composition and color studies as interconnected elements of artistic and design practice. Curriculum analysis, pedagogical modeling, comparative review, and synthesis of educational experience are applied to assess and enhance teaching practices. Findings indicate that integrating assignments focused on composition and color harmony strengthens professional intuition, supports the development of individual creative style, and enhances the capacity to generate original design solutions. Methodological frameworks for using visual case studies, project-based learning, and digital tools are systematized. These approaches improve knowledge acquisition, promote active learning, and fa cilitate students’ professional self-realization. The theoretical significance lies in clarifying the conceptual framework of the disciplines and providing methodological guidance for professional education. The practical significance is determined by the possibility of using the results in the creation of training courses and workshops using graphic methods and digital tools. The scientific novelty of the work lies in the systematization of modern methods of teaching composition and color science with an emphasis on graphic, visual, and interactive approaches. The originality of the research is expressed through the systematization of contemporary teaching methods for composition and color studies, emphasizing innovative educational technologies. Future research may explore interactive learning formats and assess the impact of digital media on students’ coloristic and graphic competencies. Article type: theoretical. | 
| URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23475 | 
| Appears in Collections: | Кафедра професійної освіти та дизайну | 
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Alla Lisohor.pdf | 290.58 kB | Adobe PDF | View/Open | 
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
