Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22775
Назва: | Що таке культура особистості і як вона формується? |
Автори: | Лунгу, Л. П. Lungu, L. V. Атаманюк, Зоя Миколаївна Atamanyuk, Zoya Mykolaivna |
Ключові слова: | культура особистості філософія Парменіда людське буття буття космосу піфагорська культура філософія Сократа трансцендентальний вимір культури особистості філософія Канта ірраціоналістичні аспекти культури особистості свобода і відповідальність інформаційна епоха феноменологія духу буття і час |
Дата публікації: | 2025 |
Видавництво: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
Бібліографічний опис: | Лунгу Л. П. Що таке культура особистості і як вона формується? / Л. П. Лунгу // Концепти соціокультурної трансформації сучасного суспільства : матеріали VІ Міжнародної конференції здобувачів вищої освіти і молодих учених (Одеса, 22–23 травня 2025 р.) / Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського, кафедра філософії, соціології та менеджменту соціокультурної діяльності; [О. М. Єременко, I. В. Голубович (рец.)]. – Одеса: ПНПУ імені К. Д. Ушинського, 2025. – С. 146-152. |
Короткий огляд (реферат): | Питання формування культури особистості супроводжувало філософську думку впродовж усієї її історії. Від перших натурфілософських учень до сучасних концепцій, мислителі шукали відповідь на питання про сутність людини та її місце у світі культури. Уже Геракліт вбачав у постійному самовдосконаленні сутність людського буття, стверджуючи: "Характер людини – це її доля". Цей підхід підкреслює динамічну природу особистості, яка перебуває в постійному становленні, подібно до гераклітівського "все тече, все змінюється". Водночас у філософії Парменіда та елеатів існує розуміння незмінної сутності людського буття, що споріднена з вічним і незмінним буттям космосу. Для піфагорійців культура особистості полягала насамперед у гармонійному поєднанні духовного і тілесного начал, у досягненні внутрішньої міри та числової гармонії. Левкіпп і Демокріт розглядали формування особистості як результат взаємодії атомів душі зі зовнішнім світом, підкреслюючи матеріальні основи культури. Проте саме із Сократа починається справжнє філософське дослідження особистості як такої. Його принцип "Пізнай самого себе" став основою європейської традиції самопізнання і саморозвитку. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22775 |
Розташовується у зібраннях: | Концепти соціокультурної трансформації сучасного суспільства (2025) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Lungu L. V..pdf | 826.16 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.