Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22590
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМулик, атерина Олександрівна-
dc.contributor.authorMulyk, Kateryna Oleksandrivna-
dc.date.accessioned2025-07-01T09:01:11Z-
dc.date.available2025-07-01T09:01:11Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationMulyk K. Multimodality in the process of integrated teaching professionally-oriented english of future social workers / К. Mulyk // Мовна освіта: виклики, перспективи та інновації: збірник наукових праць / за заг. ред. А. А. Юмрукуз. – Одеса: Магістр, 2025. – P. 47-49.uk
dc.identifier.urihttp://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22590-
dc.description.abstractThe study is devoted to a comprehensive analysis of multimodality in the process of integrated teaching professionally-oriented English of future social workers. Strategic directions for the development of modern education involve the implementation of an integrated approach to building the content of professional training of future specialists. The multimodal approach, which involves the integration of various semiotic systems in the process of communication and studying, is of particular relevance. The issue of the functioning and use of multimodal methods of teaching foreign languages has been studied by Ukrainian (O. Babeliuk, L. Hlyvinska, N. Oskyna, A. Pak, A. Yumrukuz and others) and foreign (W. Deborah, S. Matthiessen etc.) scientists. Дослідження присвячене комплексному аналізу мультимодальності в процесі інтегрованого навчання професійно-орієнтованій англійській мові майбутніх соціальних працівників. Стратегічні напрямки розвитку сучасної освіти передбачають впровадження інтегрованого підходу до побудови змісту професійної підготовки майбутніх фахівців. Особливої ​​актуальності набуває мультимодальний підхід, який передбачає інтеграцію різних семіотичних систем у процесі комунікації та навчання. Питання функціонування та використання мультимодальних методів навчання іноземним мовам досліджували українські (О. Бабелюк, Л. Гливінська, Н. Оськіна, А. Пак, А. Юмрукуз та інші) та зарубіжні (В. Дебора, С. Маттіссен та ін.) вчені.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectмультимодальністьuk
dc.subjectінтегроване навчанняuk
dc.subjectсоціальний працівникuk
dc.subjectнавчання іноземної мовиuk
dc.subjectmultimodalityuk
dc.subjectsotsialʹnyy pratsivnykuk
dc.subjectnavchannya inozemnoyi movyuk
dc.subjectintegrated learninguk
dc.titleMultimodality in the process of integrated teaching professionally-oriented english of future social workersuk
dc.title.alternativeМультимодальність у процесі інтегрованого навчання професійно-орієнтованій англійській мові майбутніх соціальних працівниківuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Мовна освіта: виклики, перспективи та інновації (2025)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kateryna MULYK.pdf625.12 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.