Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22076
Title: | Emulation of game server logic through dynamic binary module loading |
Authors: | Strashnov, V. Gunchenko, Y. |
Keywords: | dynamic library simulation Rust reverse engineering reverseengineering |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Strashnov V. Emulation of game server logic through dynamic binary module loading / V. Strashnov , Y. Gunchenko // Інформатика, інформаційні системи та технології: тези доповідей двадцять другої Всеукраїнської конференції студентів і молодих науковців (Одеса, 25 квітня 2025 р.) / Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського", ОНУ ім. І. І. Мечнікова. – Одеса, 2025. - С. 277-279. |
Abstract: | In the context of closed-source client-server games, an important task is the ability to study and replicate their logic for the purposes of analysis, testing, or developing a compatible server environment. This paper presents an approach to emulating game logic implemented as a dynamic library (libg.so) by calling its internal functions from custom code written in the Rust programming language. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22076 |
Appears in Collections: | Інформатика, інформаційні системи та технології (2025) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.