Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22031
Title: | Використання навчання з підкріпленням для навігації дронів за допомогою сенсорних даних |
Authors: | Рябов, Д. А. Пенко, В. Г. |
Keywords: | навчання з підкріпленням автономні дрони навігація дронів сенсорні дані Unity Gymnasium ML-Agents симульоване середовище алгоритми RL комп’ютерне моделювання |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського» |
Citation: | Рябов Д. А. Використання навчання з підкріпленням для навігації дронів за допомогою сенсорних даних / Д. А. Рябов, В. Г. Пенко // Інформатика, інформаційні системи та технології: тези доповідей двадцять другої Всеукраїнської конференції студентів і молодих науковців (Одеса, 25 квітня 2025 р.) / Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського», ОНУ ім. І. І. Мечнікова. – Одеса, 2025. – С. 222-224. |
Abstract: | Автономна навігація дронів у складних середовищах є однією з ключових проблем сучасної робототехніки та штучного інтелекту. Актуальність дослідження навчання з підкріпленням для навігації дронів обумовлена стрімким зростанням потреб у автономних безпілотних системах та обмеженістю існуючих підходів до керування. Метод навчання з підкріпленням надає суттєві переваги над класичними алгоритмами, надаючи завдяки здатності до самонавчання, адаптації до нових умов без перепрограмування та формування оптимальних стратегій керування на основі досвіду взаємодії з середовищем. Перелічені переваги особливо цінні для задач навігації дронів [1], оскільки дозволяють знаходити рішення в умовах неповної інформації про середовище та непередбачуваних змін, а також оптимізувати енергоспоживання, що критично важливо для обмежених у ресурсах безпілотних систем [2]. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22031 |
Appears in Collections: | Інформатика, інформаційні системи та технології (2025) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.