Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2100
Назва: The role of environmental studies in moral education of junior school students
Інші назви: Місце предмета «природознавство» у моральному вихованні молодших школярів
Автори: Horvat, M. V.
Kuzma-Kachur, Mariia
Горват, Маріанна Василівна
Кузьма-Качур, Марія Іванівна
Ключові слова: нравственное воспитание
гуманизм
moral education
humanism
environmental friendliness
Environmental Studies
nature
junior school students
моральне виховання
гуманізм
бережливе ставлення до природи
«Природознавство»
природа
молодші школярі
Дата публікації: 2016
Видавництво: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Бібліографічний опис: Horvat M. V. The role of environmental studies in moral education of junior school students / M. V. Horvat, M. I. Kuzma-Kachur // Наука і освіта : наук.-практ. журнал . – 2016. – № 12. – С. 94 – 99.
Короткий огляд (реферат): The paper presents the opportunities provided by the subject “Environmental Studies” for moral education of junior school students. The relevance of investigating this phenomenon for personality development has been discovered. It has been stated that the role of moral education of primary school students depends on the use of the following major techniques of educational impact: ethical instruction, moral behaviour encouragement. The authors focused attention on the use of environment-related material in this vector of education. У статті розглянуто можливості предмету «Природознавство» у моральному вихованні учнів початкової школи. Проаналізовано останні дослідження з проблеми та зроблено висновок про те, що науковці доводять неабияку значущість природи в моральному вихованні, високо оцінюють роль безпосереднього контакту учнів із природою. Автори стверджують, що роботу з морального виховання молодших школярів засобами природи можна представити як послідовне розв’язання таких завдань: розширювати, поглиблювати і систематизувати знання дітей про моральні норми і правила культурної поведінки в природі; викликати у школярів активне ба- жання культурно поводитися, додержуватись правил для учнів та інших морально-етичних норм, виробляти негативне, неприязне ставлення до антигуманних виявів у навколишньому природному середовищі. У своїх дослідженнях автори доводять, що моральність базується на гуманізмі. Таким чином, одним із завдань вчителя на уроках природознавства є досягнення того, щоб етичні істини про гуманізм як внутрішній стержень та критерії культурного ставлення до природи й людини увійшли і в почуття, і в мислення, і в діяльність дитини. Предмет «Природознавство» приховує в собі величезні резерви морального виховання засобами природи. Емпіричні дослідження, проведені авторами серед учнів четвертого класу, показали, що зміст предмету «Природознавство» при ефективному підборі методів і прийомів навчання сприяє формуванню моральних якостей молодших школярів. У результаті застосування методики оцінювання емоційного ставлення учнів (ситуативний тест) виділялись три види емоцій, що відображали різну поведінку у природі: 1) турботливу; 2) ситуативну; 3) байдужу. Нами виявлено, що більшість учнів (76,68%) надають перевагу турботливому ставленню до природи; вважають, що людина є частинкою природи, залежна від неї, тому повинна її берегти. Аналіз результатів дослідження показав ефективність природи як засобу морального виховання молодших школярів. Таким чином, у процесі оволодіння молодшими школярами знаннями з предмету «Природознавство» у них формуються моральні установки, які впливають на їхні подальші захоплення.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2100
ISSN: 2311-8466
Розташовується у зібраннях:2016

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Horvat M. V., Kuzma-Kachur M. I..pdf302.11 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.