Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2053
Назва: Педагогічні умови формування військово-спеціальної компетентності майбутніх офіцерів-психологів запасу в процесі військово-спеціальної підготовки
Інші назви: Pedagogical conditions of future reserve officers-psychologists’ special military competence formation during military training
Автори: Черкун, Ігор Анатолійович
Cherkun, Ihor
Ключові слова: військово-спеціальна компетентність
майбутній офіцер-психолог запасу
студент
педагогічні умови
special military competence
future reserve officers-psychologists
student
pedagogical conditions
Дата публікації: 2016
Видавництво: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Бібліографічний опис: Черкун І. А. Педагогічні умови формування військово-спеціальної компетентності майбутніх офіцерів-психологів запасу в процесі військово-спеціальної підготовки / І. А. Черкун // Наука і освіта: наук.-практ. журнал . – 2016. – № 12. – С. 16–22.
Короткий огляд (реферат): У статті обговорюються педагогічні умови формування військово-спеціальної компетентності майбутніх офіцерів-психологів запасу в процесі військово-спеціальної підготовки. Наголошується на використанні активних методів навчальної діяльності. The following pedagogical conditions for the successful implementation of the technique aimed at the formation of special military competence of future reserve officers-psychologists in the process of military training have been distinguished: creating educational environment by organizing subject-subject interaction based on the programme for the development of the skills of social and psychological work (special course ―Military training of future reserve officerspsychologists‖); using active methods of future reserve officers-psychologists’ special military competence formation in the process of military training; forming students’ positive self-concept, approval of subjectivity, the full development of students’potential in educational and professional activities. The first pedagogical condition involves the person-centered educational process and educational environment planning. The second condition is implemented by means of using active teaching methods in the educational process aiming to ensure close relationship between training theory and practice for future professional activities of military psychologists. The third pedagogical condition of future reserve officers-psychologists’ military competence formation is implemented through the development of students’ self-consciousness, reflection, creative skills, volitional qualities and mechanisms of volitional self-regulation, etc. The above mentioned pedagogical conditions are considered to be the core of the developed technique aimed at the development of future reserve officers-psychologists’ military competence formation, which will be described in the further studies. Besides, the further research involves suggesting recommendations for scientific and pedagogical staff in using this technique.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2053
ISSN: 2311-8466
Розташовується у зібраннях:2016

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Ihor Cherkun.pdf331.94 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Ihor Cherkun.pdf0 BAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.