Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19570
Title: Multicultural Education in the Profession-Oriented Training of Pre-Service Educators of Pre-School Education Institutions
Other Titles: Полікультурна освіта за професією "Підготовка дошкільних вихователів закладів дошкільної освіти"
Authors: Березовська, Людмила Іванівна
Berezovska, Liudmyla Ivanivna
Keywords: polycultural (multicultural) education
profession-oriented training
pre-service educators of pre-school educational institutions
полікультурна (полікультурна) освіта
професійно-орієнтоване навчання
дошкільні вихователі дошкільних навчальних закладів
Issue Date: 2024
Publisher: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky, Harbin Engineering University
Citation: Berezovska L. I. Multicultural Education in the Profession-Oriented Training of Pre-Service Educators of Pre-School Education Institutions / L. I. Berezovska // Modern vectors of science and education development in China and Ukraine (中国与乌克兰科学及教育 前 沿 研 究 ): International annual journal. – Odesa: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky, Harbin: Harbin Engineering University, 2024. – Issue 10. - Р. 24-33.
Abstract: The article presents a theoretical analysis of the problem related to polycultural (multicultural) education in the profession-oriented training of pre-service educators of pre-school education institutions; the approaches of scientists to the definition of the phenomenon “polycultural (multicultural) education” within a multicultural society have been summarized; the essence of multicultural competence in the training under focus has been specified; a set of multicultural background knowledge, skills, abilities, value orientations necessary for living in a multicultural society has been revealed; a survey of applicants majoring in 012 Pre-school education was conducted after their pre-school practice at establishments of pre-school education to determine the state of multicultural competence development; substantiation of the pedagogical conditions for the development of multicultural competence of pre-school educators has been figured out as perspectives of further research. У статті проведено теоретичний аналіз проблеми полікультурного (полікультурного) виховання в професійно-орієнтованій підготовці дошкільних закладів дошкільної освіти; узагальнено підходи науковців до визначення феномену «полікультурна (полікультурна) освіта» в полікультурному суспільстві; уточнено сутність полікультурної компетентності у фокусованому навчанні; виявлено комплекс полікультурних базових знань, умінь, навичок, ціннісних орієнтацій, необхідних для життя в полікультурному суспільстві; проведено анкетування здобувачів спеціальності 012 «Дошкільна освіта» після проходження дошкільної практики у закладах дошкільної освіти для визначення стану розвитку полікультурної компетентності;
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19570
Appears in Collections:2024

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Berezovska Liudmyla Ivanivna.pdf3.71 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.