Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19130
Назва: Художня рецепція образів драми-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня» в ілюстраціях В. Єфименка
Інші назви: Artistic reception of the images of lesia ukrainka’s féerie drama “the forest song” in the illustrations by v. yefymenko
Автори: Горанська, Тетяна Володимирівна
Horanska, Tetiana Volodymyrivna
Спасскова, Олена Павлівна
Spasskova, Olena Pavlivna
Ключові слова: ілюстрація
ліногравюра
драма-феєрія
міфологія
поетика
художній образ
illustration
linocut
drama extravaganza
mythology
poetics
artistic image
Дата публікації: 2023
Видавництво: Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
Бібліографічний опис: Горанська Т. В.Художня рецепція образів драми-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня» в ілюстраціях В. Єфименка / Т. В. Горанська, О. П. Спасскова // Актуальні питання гуманітарних наук. - 2023. - № 67. - С. 121-125.
Короткий огляд (реферат): У статті вперше досліджено ілюстрації одеського художника Віктора Єфименка (1933–1994) до драмифеєрії Лесі Українки «Лісова пісня», виконаних у 1970–1971 роках. Проаналізовано графічне втілення основних тем драматичної поеми: кохання головних героїв, гармонії між людиною і природою, взаємозв`язок життя та смерті. Проведено композиційний аналіз ліногравюр. Виявлено, що для В. Єфименка властиве глибоке проникнення у духовний світ літературних персонажів. Показано, що одеський графік демонструє високу майстерність у техніці ліногравюри, з притаманним їй контрастом чорного та білого, що якнайкраще допомагає передати драматургію літературного твору. Проаналізовано 9 ліногравюр одеського художника, присвячених драмі-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня», а саме: «Пробудження Мавки», «Лукашева сопілка», «Заколот ворожих сил», «Танець перелесника», «Той, що в скалі сидить», «Не зневажай душі своєї цвіту...», «Мавка, хрест», «Заклинання Килини», «Останній сон Лукаша», що становлять закінчений художній цикл. Важливим аспектом дослідження є компаративний аналіз; вищенаведені ілюстрації розглядаються в порівнянні з циклом робіт В. Єфименка до повісті М. Коцюбинського «Тіні забутих предків», оскільки на думку авторів, вони мають багато спільних рис як на рівні поетики, так і на рівні проблематики. Зазначається, що важливим аспектом драми-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня» та повісті М. Коцюбинського «Тіні забутих предків» є використання образів української міфології, що знайшло також яскраве відображення і в ілюстраціях В. Єфименка. Аналіз ліногравюр у контексті особистого переосмислення художником-графіком драми-феєрії української письменниці дозволив зробити висновок, що В. Єфименко не зупиняється на вирішенні стильових проблем зображення, а робить акцент на ідейно-змістовому сенсі ілюстрації. The article examines for the first time the illustrations by the Odesa artist Viktor Yefymenko (1933–1994) for Lesia Ukrainka’s féerie drama “Forest Song” performed in 1970–1971. The graphic embodiment of the main themes of the dramatic poem is analyzed: the love of the main characters, the harmony between man and nature, the relationship between 122 Актуальнi питання гуманiтарних наук. Вип. 67, том 2, 2023 Мистецтвознавство life and death. A compositional analysis of linocuts was carried out. It was revealed that V. Yefymenko is characterized by a deep penetration into the spiritual world of literary characters. It is shown that the Odesa graphic artist demonstrates high skill in the linocut technique, with its inherent contrast of black and white, which helps to convey the drama of the literary work in the best possible way. The article analyzes 9 linocuts by the Odesa artist dedicated to Lesia Ukrainka’s féerie drama “The Forest Song”, namely: “The Awakening of Mavka”, “Lukash’s Pipe”, “Mutiny of the Enemy Forces”, “Dance of the Perelesnyk”, “The One Sitting in the Rock”, “Do not disrespect the bloom of your soul...”, “Mavka, the Cross”, “The Spell of Kylyna”, “Lukash’s Last Dream”, which constitute the completed artistic cycle. An important aspect of the research is comparative analysis; the above illustrations are considered in comparison with the cycle of works by V. Yefymenko to M. Kotsyubynskyi’s novel “Shadows of Forgotten Ancestors”, since, according to the authors, they have many common features both at the level of poetics and at the level of issues. It is noted that an important aspect of Lesia Ukrainka’s féerie drama “The Forest Song” and M. Kotsyubynskyi’s novel “Shadows of Forgotten Ancestors” is the use of images of Ukrainian mythology, which was also vividly reflected in the illustrations by V. Yefymenko. The analysis of linocuts in the context of the graphic artist’s personal reinterpretation of the féerie drama of the Ukrainian writer made it possible to conclude that V. Yefymenko does not stop at solving the stylistic problems of the image, but emphasizes the ideological and substantive meaning of the illustration.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19130
Розташовується у зібраннях:Кафедра української та зарубіжної літератур

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Horanska Tetiana Volodymyrivna.pdf352.04 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.