Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19016
Назва: Теоретико-методологічні основи вивчення особливостей вирішення міжособистісних конфліктів
Інші назви: Theoretical and methodological basics of studying the features of resolving interpersonal conflicts Theoretical and methodological basics of studying the features of resolving interpersonal conflicts Theoretical and methodological basics of studying the features of resolving interpersonal conflicts
Автори: Савченкова, Марія Вікторівна
Savchenkova, Maria
Булгакова, Олена Юріївна
Булгакова, Елена Юрьевна
Bulgacova, Olena Yuriivna
Ключові слова: конфліктологія
міжособистісна взаємодія
цінність
мотивація
conflictology
interpersonal interaction
value
motivation
Дата публікації: 2023
Видавництво: Савченкова М. В. Теоретико-методологічні основи вивчення особливостей вирішення міжособистісних конфліктів / М. В. Савченкова, О. Ю. Булгакова // Наукові перспективи. (Серія «Державне управління», «Право», «Економіка», «Медицина», «Педагогіка», «Психологія»). - № 8(38). - 2023. - С. 618-631.
Громадська наукова організація «Всеукраїнська Асамблея докторів наук з державного управління» Громадська організація «Асоціація науковців України»
Короткий огляд (реферат): У зв’язку з проблемою конструктивного вирішення конфлікту все частіше предметом наукових досліджень стають характеристики зрілості особистості. Вчені акцентують увагу на соціальній, особистісній та психологічної зрілості, часто не бачать різниці між ними. Представлені в науковій літературі визначення зрілості носять описовий характер, що свідчить про складність досліджуваного явища. Зріла особистість має реалістичне сприйняття світу, управляє своїми інстинктами і почуттями, соціально адаптована і одночасно соціально активна, відповідальна, відкрита досвіду самопізнання, толерантна до поглядів інших людей, вміє будувати зрілі міжособистісні відносини. У міжособистісних конфліктах нерідко відбувається ослаблення самоконтролю і свідомого самоуправління учасників, зниження їхньої стійкості до стресу і фрустрації, що призводить до емоційної поведінки. У деяких випадках конфлікт може допомогти вирішити нагальні проблеми. Таким чином, конфлікт створює напругу між людьми, відволікає увагу від нагальної проблеми на «вирішення питань» і має серйозний вплив на нерви і настрій. Водночас конфлікт може бути творчою силою, якщо його подолання покращує стосунки і сприяє взаєморозумінню між людьми. Конфлікти, спричинені ціннісними орієнтаціями людини, можуть мати як позитивні, так і негативні наслідки. Такі конфлікти можуть бути конструктивними (продуктивними та оптимальними) або деструктивними (руйнуючими особистісну структуру). In connection with the problem of constructive resolution of the conflict, the characteristics of personality maturity are increasingly becoming the subject of scientific research. Scientists emphasize social, personal and psychological maturity, often not seeing the difference between them. The definitions of maturity presented in the scientific literature are descriptive in nature, which indicates the complexity of the studied phenomenon. A mature person has a realistic perception of the world, manages his instincts and feelings, is socially adapted and at the same time socially active, responsible, open to the experience of self-discovery, tolerant of other people's views, knows how to build mature interpersonal relationships. In interpersonal conflicts, there is often a weakening of self-control and conscious self-management of the participants, a decrease in their resistance to stress and frustration, which leads to emotional behavior. In some cases, conflict can help solve pressing problems. Thus, conflict creates tension between people, diverts attention from the urgent problem to "solving issues" and has a serious effect on nerves and mood. At the same time, conflict can be a creative force if overcoming it improves relationships and promotes mutual understanding between people. Conflicts caused by a person's value orientations can have both positive and negative consequences.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19016
Розташовується у зібраннях:Кафедра дошкільної педагогіки

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Savchenkova Maria.pdf9.7 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.