Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18393
Назва: On problems of economic content in the school course of mathematics
Автори: Akymenko, N.
Ключові слова: school course of mathematics
problems of economic content
Дата публікації: 2023
Видавництво: ІЦО НАПН України
Бібліографічний опис: Akymenko N. On problems of economic content in the school course of mathematics / N. Akymenko // Адаптивні технології управління навчанням: збірник матеріалів дев’ятої міжнародної конференції. Одеса-Київ, 25–27 жовтня 2023 р. – Київ: ІЦО НАПН України, 2023. С.86.
Короткий огляд (реферат): There is no doubt about the importance of studying mathematics. Knowledge and skills in mathematics are needed not only in almost all other disciplines of the school course, but also in many areas of everyday life of every person. Mathematics provides not only the opportunity to perform various types of calculations and mathematical researches, but also accustoms a pupil to a logical way of thinking. The relationship between mathematics and economics in the school course occurs in problems of economic content that can be solved as a part of mastering the mathematics course. Mathematical topics that are most often used in economics are: ratios and percentages; concept of random event, frequency and probability; elements of mathematical statistics; elements of combinatorics.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18393
Розташовується у зібраннях:Адаптивні технології управління навчанням ATL (2023)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Akymenko.pdf2.13 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.