Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18134
Назва: Interdisciplinary discourse in research of social and domestic skills among preschool children with infantile cerebral paralysis
Автори: Romenska, Tamara Hryhorivna
Роменська, Тамара Григорівна
Ключові слова: infantile cerebral paralysis
preschool children
social and domestic skills
interdisciplinary analysis
Дата публікації: 2017
Видавництво: TILTAI
Бібліографічний опис: Romenska T. Interdisciplinary discourse in research of social and domestic skills among preschool children with infantile cerebral paralysis / Tamara Romenska // TILTAI, 2017: с. 51-61
Короткий огляд (реферат): The article is dedicated to consideration of interdisciplinarity as a methodological principle of mo- dern scientific research in reference to social and domestic skills formation among preschool children with infantile cerebral paralysis. Meta-objective interpretation of the “social and domestic skills” no- tion has been defined. It has been discovered that the notion “social and domestic skills” is an integra- tive one, and thus can be considered from the perspective of interdisciplinary approach. The essential content of the notion has been theoretically proved through its analysis in linguistics, culturology, sociology, preschool correctional pedagogy, preschool psychology and psychology for special needs, recreation therapy, and social pedagogy
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18134
Розташовується у зібраннях:Кафедра теорії та методики дошкільної освіти

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Romenska.pdf1.09 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.