Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17218
Назва: Ідея просвіти у мозаїці М. А. Стороженка «Львівське ставропігійне братство XVI–XVIII ст.»
Інші назви: The idea of education in the mosaic of M.A. Storozhenko «Lviv stauropegion brotherhood of xvi–xviii centuries»
Автори: Тарасенко, Ольга Андріївна
Tarasenko, Olga Andriivna
Тарасенко, Андрій Андрійович
Tarasenko, Andriy Andriyovych
Кубриш, Н. Р.
Ключові слова: Микола Стороженко
монументальне мистецтво України ХХ століття
Львівське ставропігійне братство
Mykola Andriyovych Storozhenko
mosaics in the interiors of N.N. Bogolyubov ITF
Lviv Stauropigial Brotherhood.
mosaics in the interiors of N.N. Bogolyubov ITF
мозаїки в інтер’єрах ІТФ імені М. М. Боголюбова
мозаїки в інтер’єрах ІТФ імені М. М. Боголюбова
Дата публікації: 2021
Видавництво: Київський національний університет технологій та дизайну
Бібліографічний опис: Тарасенко О. А. Ідея просвіти у мозаїці М. А. Стороженка «Львівське ставропігійне братство XVI–XVIII ст.» / О. А. Тарасенко, А. А. Тарасенко, Н. Р. Кубриш // Art and Design: науковий фаховий журнал - №1. - 2021. - С. 133-145.
Короткий огляд (реферат): Мета статті: відстежити історію створення та ідейний зміст мозаїки Миколи Андрійовича Стороженка (1928–2015) «Львівське ставропігійне братство XVI–ХVIII ст.» в інтер'єрах ІТФ М.М. Боголюбова НАН України у Феофанії (1969) в контексті спадщини українського і світового монументального мистецтва. У дослідженні використовуються історико-культурологічний, компаративний, іконографічний та іконологічний методи. Ми спираємося на герменевтику Ганса Ґеорґа Ґадамера та теорію «великого часу» М.М. Бахтіна, що дозволяє розглядати мозаїки М.А. Стороженка в контексті спадщини світового мистецтва. Основні результати. У мозаїці «Лексикон» засобами монументального мистецтва затверджується велич слова. М. Стороженко відновлює його сакральний зміст, забутий за часів атеїзму. Майстер показав значення друкованого слова для становлення української культури. Розкрито ідейний зміст монументальної композиції «Ставропігія. Лексикон»: просвітницьке значення слова і мистецтва. Поєднуючи інтер’єри друкарні і художньої майстерні з архітектурним простором міста, майстер створює образ Львова як культурно-просвітницького центру православ’я на Заході України. Використання порівняльного аналізу показало, що М. Стороженко синтезує художню спадщину стародавнього світу (Трипілля, Єгипет), Київської Русі (монументальне мистецтво і мініатюра), Ренесансу, рококо, кубізму, абстракціонізму тощо. Полістилізм, притаманний мистецтву ХХ–XXI століття, став основою формування індивідуального художнього стилю одного із провідних митців нашого часу. Наукова новизна. Вивчено культурно-історичний та художній зміст монументальної мозаїки М. Стороженка у взаємозв'язку з проблематикою національної самоідентифікації і полістилізму мистецтва ХХ століття. Результати дослідження необхідні для створення сучасної історії монументально-декоративного мистецтва України. The purpose of the article is to study the history of creation and the ideological content of the mosaic by Mykola Andriyovych Storozhenko (1928–2015) "Lviv Stavropegic Brotherhood of the 16th – 18th centuries." in the interiors of N.N. Bogolyubov ITF of the National Academy of Sciences of Ukraine in Feofaniya (1969) in the context of the heritage of Ukrainian and world monumental art. Methodology. The study uses historical and cultural, comparative, iconographic and iconological methods. We rely on the hermeneutics of Hans-Georg Gadamer and the theory of "big time" by M.M. Bakhtin, which allows us to consider the mosaics of M.A. Storozhenko in the context of the heritage of world art.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17218
Розташовується у зібраннях:Кафедра образотворчого мистецтва

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Tarasenko Olga Andriivna.pdf1.87 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.