Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1687
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorВолкова, Ірина Вікторівна-
dc.contributor.authorVolkova, Iryna Victorivna-
dc.date.accessioned2019-02-26T09:49:08Z-
dc.date.available2019-02-26T09:49:08Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.citationВолкова, І. В. Формування і розвиток мовних компетентностей учнів 5-6 класів загальноосвітньої школи (на прикладі вивчення словотвору й орфографії) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Ірина Вікторівна Волкова; наук. кер. О. В. Джежелей; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського. – Одеса, 2009. – 20 с.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1687-
dc.description.abstractУ дисертації досліджується проблема формування і розвитку мовних компетентностей учнів. З’ясовано природу мовних компетентностей як психолінгвістичного й методичного явища; особливості взаємозв’язку мовної і мовленнєвої компетентностей / компетенцій та їх проекцію на методику навчання мови; визначено психолого-педагогічні й методичні передумови набуття, критерії і рівні сформованості мовних компетентностей молодших підлітків. The pivots of the methodical system are exercises: a) on mastering objective (remoted from pupil) language knowledge and speaking experience; b) on correction and enriching the rules, worked out by a pupil in the process of acquiring his own language speaking experience, on achieving adequacy in communication; c) on development the sense of language, providing recognizing qualitative pecularities of speck and speech situations, deepening the word aesthetics perception. These types of exercises unite some varieties, which are used in educational process in a certain logical succession, taking into consideration individual levels of mastering knowledge by pupils. The efficiency of the proposed system, of the types and varieties of exercises are theoretically grounded and tested in an experimental way in process of conducting the forming part of the pedagogical experience. Key words: language competence, speech competence, language experience, language knowledge, a sense of language, intellectual-creative and language abilities, wordbuilding, orthograph.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectмовна компетентністьuk
dc.subjectмовленнєва компетентністьuk
dc.subjectмовний досвідuk
dc.subjectмовленнєвий досвідuk
dc.subjectінтелектуально-креативні здібностіuk
dc.subjectтворчі й мовні здібностіuk
dc.subjectсловотвірuk
dc.subjectорфографіяuk
dc.subjectlanguage competenceuk
dc.subjectspeech competenceuk
dc.subjectspeech competenceuk
dc.subjectspeech competenceuk
dc.subjectlanguage experienceuk
dc.subjectlanguage knowledgeuk
dc.subjecta sense of languageuk
dc.subjectintellectual-creative and language abilitiesuk
dc.subjectwordbuildinguk
dc.subjectorthographyuk
dc.titleФормування і розвиток мовних компетентностей учнів 5–6 класів загальноосвітньої школи (на прикладі вивчення словотвору й орфографії)uk
dc.title.alternativeФормирование и развитие языковых компетентностей учащихся 5–6 классов общеобразовательной школы (на примере изучения словообразования и орфографии)uk
dc.title.alternativeForming and development of a language competence of the pupils of the fifth – sixth form of school providing general education (after the example of study of a wordbuilding and orthography)uk
dc.typeThesisuk
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Volkova pdf189.89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.