Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16553
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЩекотиліна, Наталя Федорівна-
dc.contributor.authorShchekotylina, Natalia Fedorivna-
dc.date.accessioned2023-02-09T10:04:47Z-
dc.date.available2023-02-09T10:04:47Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationЩекотиліна Н. Ф. Системний підхід при проведенні практичних занять із фізичної культури зі студентами ЗВО / Н. Ф. Щекотиліна // Інноваційна педагогіка. - 2021. - Вип. 34(1). - С. 113-118.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16553-
dc.description.abstractСистемний підхід дозволяє описати, пояснити і передбачити поведінку системи, з одного боку, щоб керувати нею, та з іншого – щоб створювати систему з певною поведінкою. Останнє є виключно важливим завданням для теорії і практики спорту. Саме це дозволяє досліджувати процес спортивного вдосконалення в його цілісності. Сучасні автори визначають системність як найбільш важливу рису розвитку, від якої виникають усі інші. Суттєве значення для вибору оптимальної послідовності занять і вправ у межах кожного окремого заняття має облік найближчої післядії різних за характером навантажень. Експериментально показано, що навантаження швидкісного характеру створюють сприятливий фізіологічний фон для навантажень, що вимагають переважно прояву витривалості. A systems approach allows you to describe, explain and predict the behavior of the system, on the one hand to control it, and on the other - to create a system with certain behavior. The latter is an extremely important task for the theory and practice of sport. This allows us to explore the process of sports improvement in its entirety. Modern authors define systemicity as the most important feature of development, from which all others arise. It is essential to choose the optimal sequence of classes and exercises within each class to take into account the immediate aftermath of different loads. It is experimentally shown that high-speed loads create a favorable physiological background for loads that require mainly the manifestation of endurance. The latter leave the background, which for a number of hours (if the load was significant) may adversely affect the performance of speed exercises. It is also established that high-speed loads are well combined with power loads, and a positive aftereffect can occur under certain conditions both in the case when strength exercises precede high-speed and in reverse sequence.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПричорноморський науково-дослідний інститут економіки та інноваційuk
dc.subjectбезперервність навчанняuk
dc.subjectпослідовність навчанняuk
dc.subjectінтервали занятьuk
dc.subjectмоделювання у фізичному вихованні, цілісність системи фізичного вихованняuk
dc.subjectcontinuity of traininguk
dc.subjectsequence of traininguk
dc.subjectintervals of employmentuk
dc.subjectmodeling in physical educationuk
dc.subjectintegrity of system of physical educationuk
dc.titleСистемний підхід при проведенні практичних занять із фізичної культури зі студентами ЗВОuk
dc.title.alternativeSystematic approach in conducting practical classes in physical culture with students of higher education institutionsuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра гімнастики та спортивних єдиноборств

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Shchekotylina Natalia Fedorivna pdf160 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.