Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16134
Title: O roli faktury w języku muzycznym
Other Titles: Про роль фактури в мові музики
Authors: Касьяненко, Людмила Олегівна
Касьяненко, Людмила Олеговна
Kasianenko, Liudmyla Olegivna
Keywords: сценічне мистецтво
виконавські засоби
поліфонія
піаністична підготовка
поліфонічна фактура
мова музики
sztuka sceniczna
polifonia
polifonichna faktura
vykonavsʹki zasoby
nauka gry na pianinie
język muzyki
Issue Date: 2022
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Kasianenko L. О. O roli faktury w języku muzycznym / L. О. Kasianenko // Музична та хореографічна освіта в контексті культурного розвитку суспільства: матеріали і тези VІІI Міжнародної конференції молодих учених та студентів (Одеса 14-15 жовтня 2022 р.). – Т.1. – Одеса: ПНПУ імені К. Д. Ушинського, 2022. – С. 16-19.
Abstract: W sztukach performatywnych ucieleśnieniem ogólnego brzmienia faktury jest cały kompleks środków wykonawczych, a każdy styl stawia przed wykonawcą złożone, specyficzne zadania. Na przykład romantyzm, który podniósł wirtuozerię do najwyższego poziomu, wymaga od wykonawcy odpowiedniego przygotowania pianistycznego, a polifonia, na przykład, wymaga wysokiego poziomu kontroli słuchowej nad fakturą polifoniczną. W tym sensie wypowiedź J. Milsteina staje się szczególnie jasna, że wykonawca, aby przestudiować konkretny utwór danego kompozytora, musi mieć „pęczek kluczy”, aby przeczytać autorski „słownik”2. Pod słownikiem autora muzyk oznacza indywidualną specyfikę prezentacji faktury. Na przykład w utworze polifonicznym faktura fortepianowa wykonywana przez mistrza jest odpowiednio zbudowaną, jako dźwięk o zróżnicowanej barwie złożonego przeplatania się polifonii, a w utworze romantycznym magazyn wirtuozowskiej umiejętności pianistycznej pomaga zapewnić, że ważne muzyczne tematy retoryczne nie „utopią się” w złożonej fakturze ogólnego brzmienia fortepianu. У сценічному мистецтві загальне звучання фактури втілюється цілим комплексом виконавських засобів, і кожен стиль ставить перед виконавцем складні, специфічні завдання. Наприклад, романтизм, який підняв віртуозність до найвищий рівень, вимагає від виконавця відповідної піаністичної підготовки, а поліфонія, наприклад, вимагає високого рівня слухового контролю над поліфонічною фактурою. У цьому сенсі особливо зрозумілим стає твердження Й. Мільштейна про те, що виконавець, щоб вивчати конкретний твір даного композитора, повинен мати «зв’язку ключів» для читання авторського «словника»2. Під авторським словником музикант має на увазі індивідуальну специфіку подачі фактури. Наприклад, у поліфонічній п’єсі фортепіанна фактура у виконанні майстра доцільно структурована як звучання різноманітного тембру складного переплетення поліфонії, а в романтичній п’єсі сховище віртуозної піаністичної майстерності сприяє відтворенню важливих музичних тем риторики. не «тонути» в складній фактурі загального звучання піаніно.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16134
Appears in Collections:Музична та хореографічна освіта в контексті культурного розвитку суспільства (2022) Т. 1.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kasianenko Liudmyla Olegivna 2022.pdf2.32 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.