Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15608
Назва: Освіта в мультикультурному суспільстві
Інші назви: Education in a multicultural society
Автори: Сулятицька, Тетяна Василівна
Плахтій, Маріанна Петрівна
Ключові слова: multiculturalism
respect
multicultural education
educational process
tolerance
мультикультуралізм
мультикультурна освіта
освітній процес
толерантність
повага
Дата публікації: 2022
Видавництво: Видавничий дім «Гельветика»
Бібліографічний опис: Сулятицька Т. В. Освіта в мультикультурному суспільстві / Тетяна Василівна Сулятицька, Маріанна Петрівна Плахтій // Перспективи. Соціально-політичний журнал. – 2022. – № 1. – С. 121–128.
Короткий огляд (реферат): The modern world which is getting more and more multicultural has a growing awareness of the multiplicity of cultures, an integral part of which is a dialogue based on the principle of tolerance. Multicultural education has become an integral part of the cultural community, where intercultural dialogue plays an important role in both educational and educative processes. Multicultural approach to teaching and learning, based on democratic values that affirm cultural pluralism in an interdependent world, helps to achieve this goal. The objectives of the article are to highlight the main points of multicultural education and multiculturalism, as well as to analyze their links with cultural diversity; to show that today’s multicultural education is attempting to create a conscious personality with a global understanding of the present, which will promote cultural diversity, racial cohesion and social equality; to prove that multicultural education will be more successful if it is based on the principles of tolerance and multiculturalism. Methodological principles of the study were such methods as study, analysis and generalization, which allowed to study the nature of multiculturalism and multicultural education. The methodology of studying multicultural education is closely related to its great number in the life of modern societies, a significant transformation of the conceptual apparatus of the cultures in modern researches in the multicultural society. Research results. An introduction of multicultural education which features an advanced principle of the unity of world cultures and relentless search for ways to their implementation in the modern world has become a guaranty for establishing intercultural dialogue. Multicultural education should be aimed at improving learning environment and success of all applicants. The main idea of multicultural education is to use educational approaches developed on the basis of education and appreciation of different cultures. Multicultural education is becoming a powerful tool for creating a favorable democratic and humanistic social climate and harmonizing relations between representatives of different civilizations and cultures Therefore, today, more than ever, it is necessary to find new forms of communication, develop the ability make a dialogue, ability to see differences and find common cultural positions. Сучасний простір, який все більше і більше стає мультикультурним, усвідомлює існування множинності культур, невід’ємною складовою яких є діалог, що будується на принципі толерантності. Мультикультурна освіта стає основною частиною культурної спільноти, у якій міжкультурний діалог відіграє значну роль як у виховному так і в освітньому процесах. Мультикультурний підхід до викладання та навчання, базуючись на демократичних цінностях, що утверджують культурний плюралізм у взаємозалежному світі, допоможе досягти поставленого завдання. Метою статті є висвітлення основних моментів мультикультурної освіти та мультикультуралізму, а також аналіз їх зв’язків з культурним розмаїттям. Показати, що мультикультурна освіта сьогодні намагається створити свідому особистість з глобальним розумінням сьогодення, яка, в свою чергу, сприятиме культурному різноманіттю, расовій злагодженості та соціальній рівності. Довести, що мультикультурна освіта буде більш успішною, якщо базуватиметься на принципах толерантності та мультикультуралізму. Методологічними засадами дослідження стали такі методи як вивчення, аналіз та узагальнення, що дало змогу дослідити природу мультикультурності та мультикультурної освіти. Методологія дослідження мультикультурної освіти тісно пов’язана із її масштабністю в житті сучасних суспільств, суттєвою трансформацією понятійного апарату останньої в сучасних дослідженнях в мультикультурному суспільстві. Результати дослідження. Для налагодження міжкультурного діалогу необхідною умовою в сьогоденні постає впровадження мультикультурної освіти, яка набуває в сучасному світі обрисів провідної концепції єднання світових культур, невпинного пошуку способів їх реалізації, адже перш за все ця освіта має бути спрямована на покращення умов навчання та успіху усіх здобувачів. Учасники освітнього процесу здобуваючи знання формують власний світогляд під впливом власної культурної самобутності, мультикультурна освіта передбачає, що на перший план мають вийти освітні підходи розроблені на основі виховання та цінування як власної культури так і культури Іншого. Сьогодні як ніколи необхідний пошук нових форм комунікації, розвиток здатності до діалогу, уміння бачити та приймати відмінності, шукати загальнокультурні позиції, адже мультикультурна освіта стає могутнім інструментом створення сприятливого демократичного і гуманістичного соціального клімату, засобом гармонізації відносин представників різних цивілізацій та культур.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15608
Розташовується у зібраннях:2022

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Suliatytska.pdf284.5 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.