Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15596
Назва: Етичні аспекти творчості Богдана Лепкого в контексті постмодернізму
Інші назви: Ethical aspects of Bohdan Lepkyy’s work in the context of postmodernism
Автори: Чурсінова, Оксана Юріївна
Повторева, Світлана Михайлівна
Ключові слова: binarism
happiness
good
empiricism
evil
violence
relativism
бінаризм
добро
емпіризм
зло
насильство
релятивізм
щастя
Дата публікації: 2022
Видавництво: Видавничий дім «Гельветика»
Бібліографічний опис: Чурсінова О. Ю. Етичні аспекти творчості Богдана Лепкого в контексті постмодернізму / Оксана Юріївна Чурсінова, Світлана Михайлівна Повторева // Перспективи. Соціально-політичний журнал. – 2022. – № 1. – С. 129–138.
Короткий огляд (реферат): Relevance of the topic According to his ethical convictions Bohdan Lepkyy was in line with European thinking and considered the involvement of Ukrainian society in the values of Western culture to be a mode of good. His views on good and evil, happiness and unhappiness, etc. are in line with the positions of postmodernism – the modern trend of European culture. The aim of the article is to show the ethical orientations of B. Lepkyy’s worldview, the affinity of the moral foundations of his work with the common in Western European discourse of the past and present ideas of axiological nature. Research methods: comparative approach, structural approach, method of interpretation, analysis of binary oppositions. Research results. The positions of the writer and thinker on good and evil, happiness and unhappiness, the search for a worthy path, the relationship of these concepts with the real life of people in general and Ukrainians in particular are analyzed. It is emphasized that B. Lepkyy, building the plots of his works on oppositions and antitheses, is actually based on the traditional for Western discourse oppositions of good and evil, justice and injustice, violence and non resistance to violence, happiness and unhappiness. In postmodernism the use of such categories as opposites is seen as a binary approach. It is proved that B. Lepkyy emphasizes more specific aspects of good and evil, their practical nature, than the understanding of their value ideal, which is also inherent in postmodernism. It is also shown that in the interpretation of these and a number of other categories of ethics the reasoning of the writer and postmodernists is characterized not only by empiricism and practicality but also relativism. That is, the understanding of good and evil, other ethical categories appears in this case socially and historically determined. A comparative analysis of B. Lepkyy’s ethical beliefs and the views of postmodernists on the ethical principles of Christian thinking. It is emphasized that both in the works of B. Lepkyy and in the representatives of postmodernism the ethical aspects of the Christian religion are rethought. Актуальність теми. Богдан Лепкий за своїми етичними переконаннями перебував у руслі європейського мислення, вважав модусом добра долучення українського суспільства до цінностей західної культури. Його міркування про добро і зло, щастя і нещастя тощо співзвучні ряду позицій постмодернізму – сучасному напряму європейської культури. Метою статті є показати етичні орієнтації світогляду Б. Лепкого, спорідненість моральних підстав його творчості з поширеними в західноєвро пейському дискурсі минулого і сьогодення ідеями аксіологічного характеру. Методи дослідження: компаративний підхід, структурний підхід, метод інтерпретації, аналіз бінарних опозицій. Результати дослідження. Проаналізовано позиції письменника і мислителя про добро і зло, щастя і нещастя, пошук гідного шляху, про взаємозв’язок цих понять з реальним життям людей загалом і українців зокрема. Наголошено, що Б. Лепкий, будуючи сюжети своїх творів на протиставленнях і антитезах, фактично ґрунтується на традиційних для західного дискурсу опозиціях добра і зла, справедливості і несправедливості, насильства і несупротиву насильству, щастя і нещастя. В постмодернізмі застосування таких категорій як протилежностей розглядається як бінарний підхід. Доведено, що Б. Лепкий більшою мірою наголошує на конкретних аспектах добра і зла, їх практичній природі, ніж на розумінні їх ціннісного ідеального характеру, що також властиво і постмодернізму. Показано також, що у тлумаченні цих та ряду інших категорій етики міркуванням письменника і постмодерністам властивий не лише емпіризм і практицизм, але й релятивізм. Тобто розуміння добра і зла, інших етичних категорій постає в даному випадку соціально та історично обумовленим. Проведено компаративний аналіз етичних переконань Б. Лепкого і міркувань представників постмодернізму щодо етичних засад християнського мислення. Акцентовано, що як у творчості Б. Лепкого, так і в представників постмодернізму етичні аспекти християнського віросповідання переосмислюються.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15596
Розташовується у зібраннях:2022

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Chursinova.pdf301.94 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.