Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15403
Title: Оn the cultivation of intercultural consciousness in overseas Сhinese teaching
Other Titles: Про виховання міжкультурної свідомості в закордонному китайському викладанні
Authors: Du Rui
Keywords: overseas Chinese learners
cross-cultural awareness
teaching Chinese as a foreign languag
іноземні студенти китайської мови
міжкультурна свідомість
викладання китайської мови як іноземної
Issue Date: 2022
Publisher: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky; Harbin : Harbin Engineering University
Citation: Du Rui Оn the cultivation of intercultural consciousness in overseas Сhinese teaching / Du Rui // Modern vectors of science and education development in China and Ukraine (中国与乌克兰科学及教育 前 沿 研 究 ): International annual journal. – Odesa: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky; Harbin : Harbin Engineering University, 2022. – Issue 8. – Р. 51-59.
Abstract: A close international exchange makes the cultivation of cross-cultural awareness more and more important, and the cultivation of cross-cultural awareness in overseas Chinese teaching is necessary and important. In the cultivation of intercultural communicative competence become the major objective of the 21st century in Chinese international education, we should attach importance to the role of cultural education. This paper puts forward suggestions on the cultivation of intercultural awareness from six aspects: teachers, curriculum, students, teaching methods, teaching resources and Іnternational exchanges, hoping to make some contributions to the cultivation of intercultural awareness in overseas Chinese teaching. Тісний міжнародний обмін сприяє розвитку міжкультурної свідомості. Викладання китайської мови є необхідним і важливим у культивуванні міжкультурного спілкування. Комунікативна компетентність стала головною метою 21 століття в китайській мові міжнародної освіти. У статті висуваються пропозиції щодо розвитку міжкультурної свідомості. Визначено шість аспектів: викладачі, навчальна програма, студенти, методи навчання, навчальні ресурси та міжнародні обміни.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/15403
Appears in Collections:2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Du Rui.pdf7.04 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.