Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14899
Title: Методичний потенціал кафедри як інструмент розвитку закладу післядипломної освіти
Other Titles: Methodical potential of the department as an instrument for the development of the institution of postgraduate education
Authors: Папач, Ольга Іванівна
Papach, Olha Ivanivna
Keywords: творчий потенціал вчителя
методичний потенціал кафедри
комплексна складова
ресурс
професійні компетентності
організаційний розвиток кафедри
інтегрованість методичної роботи
creative potential of the teacher
methodical potential of the department
complex component
resource
professional competence
organizational development of the department
integration of methodical work
Issue Date: 2018
Publisher: Center of Modern Pedagogy "Learning Without Boarders" (Canada)
Citation: Папач О. І. Методичний потенціал кафедри як інструмент розвитку закладу післядипломної освіти / О. І. Папач // Virtus. – 2018. – Issue # 23, Part 1, April. – С. 135 –138.
Abstract: У статті розглянуті питання, пов’язані з визначенням методичного потенціалу окремого викладача чи методиста та методичного потенціалу кафедри закладу післядипломної освіти; розкрито основні напрямками роботи з розвитку, оновлення та збагачення методичного потенціалу на прикладі кафедри природничо-математичних дисциплін та інформаційних технологій; запропоновані шляхи використання методичного потенціалу кафедри як одного з інструментів розвитку закладу післядипломної освіти та реформування освіти на рівні області. Ключові слова: творчий потенціал вчителя, методичний потенціал кафедри, комплексна складова, ресурс, професійні компетентності, організаційний розвиток кафедри, інтегрованість методичної роботи.Тhe article deals with the issues related to the definition of the methodological potential of a separate teacher or methodologist and methodical potential of the department of postgraduate education institution; the main directions of work on development, updating and enrichment of methodical potential are revealed on the example of the Department of Natural and Mathematical disciplines and information technologies; suggested ways of using the methodical potential of the department as one of the tools for the development of postgraduate education and reforming education at the oblast level.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14899
Appears in Collections:Кафедра математики і методики її навчання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Papach Olha Ivanivna 2018.pdf4.77 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.