Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14443
Title: Розвиток ідеї особистісно орієнтованого навчання та її реалізація в сучасних умовах шкільної освіти
Other Titles: Development of the idea of ​​personality-oriented learning and its implementation in modern school education
Authors: Гузик, Н. В.
Keywords: гуманістичне навчання
вільне виховання
природовідповідне виховання
особистісно-орієнтоване навчання
стилі навчання
humanistic education
environmentally friendly education
learning styles
vilʹne vykhovannya free education
personality-oriented learning
Issue Date: 2009
Publisher: Державний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського"
Citation: Гузик Н. В. Розвиток ідеї особистісно орієнтованого навчання та її реалізація в сучасних умовах шкільної освіти / Н. В. Гузик // Наука і освіта. – 2009. – №10. – С. 113-118.
Abstract: Скільки існує організоване суспільством виховання молоді, стільки ж не покидає фахівців прагнення зробити його персоніфікованим, тобто справді особистісно орієнтованим. Напрями в розвитку шкільного навчання, розвитку і виховання учнів у своїй основі фактично опирались на особистісно-орієнтовану освіту, визнаючи особистісний інтерес дитини до навчання головним рушієм її успішності за єдиними шкільними програмами. As long as there is a society-organized upbringing of young people, so much does not leave the desire to make professionals personified, that is, truly personality-oriented. The directions in the development of school education, development and upbringing of students were basically based on personality-oriented education, recognizing the child's personal interest in learning as the main driver of his success in the unified school programs.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14443
Appears in Collections:2009

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Guzik N. V. 2009.pdf118.51 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.