Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14259
Title: Комунікативна підготовка майбутніх учителів природничо-математичних дисциплін і умови міжпредметної інтеграці
Other Titles: Problems of communicative training of future teachers of mathematics and natural sciences in terms of intersubject integration
Authors: Паламарчук, Л. М.
Keywords: комунікативна підготовка
інтегративний підхід у навчанні
міжпредметні зв’язки
communicative training
the integrative approach in education
intersubject connections
Issue Date: 2009
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Паламарчук Л. М. Комунікативна підготовка майбутніх учителів природничо-математичних дисциплін і умови міжпредметної інтеграці / Л. М. Паламарчук // Наука і освіта. – 2009. – №7. – С. 165-170.
Abstract: Стаття розкриває основні проблеми комунікативної підготовки майбутніх учителів природничо-математичних дисциплін у сучасному педагогічному вищому навчальному закладі. У ній визначено основні напрямки формування професійного мовлення майбутніх педагогів через призму міжпредметної інтеграції у навчальному процесі ВНЗ. he article reveals the main problems of communicative training of future teachers of Mathematics and Natural Studies at a modern higher pedagogical educational establishment. It ascertains some principal directions in formation of future teachers’ professional speech in terms of intersubject integration in educational process of high school.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14259
Appears in Collections:2009

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
L.M. Palamarchuk 2009.pdf109.04 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.