Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13450
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorFang Lin-
dc.date.accessioned2022-01-08T13:39:03Z-
dc.date.available2022-01-08T13:39:03Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationFang Lin To the issue of cross-cultural correlations while teaching foreign students Chinese characters / Fang Lin // Modern vectors of science and education development in China and Ukraine (中国与乌克兰科学及教育前沿研究 ): International annual journal. – Odessa : South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky, Harbin : Harbin Engineering University, 2016. – Issue 2. – Р. 87-93.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13450-
dc.description.abstractThis article is devoted to the issue of cross-cultural correlations while teaching foreign students (minoring in Chinese) Chinese characters. Chinese character is a writing symbol recording the Chinese language and a cultural carrier of Han nationality. As one of the eldest characters in the world, Chinese character plays an important role in the development of Chinese society and Chinese language itself. On the other hand, as a unique kind of character, it also belongs to the important field on which we should concentrate while studying and teaching Chinese language as a foreign language. я стаття присвячена питанням міжкультурних співвідношень при навчанні іноземних студентів (мінорух китайською мовою) китайськими ієрогліфами. Китайський ієрогліф — це письмовий символ, що записує китайську мову та культурний носій національності хань. Як один із найстаріших ієрогліфів у світу, китайський ієрогліф відіграє важливу роль у розвитку китайського суспільства та самої китайської мови. З іншого боку, як унікальний характер, він також належить до важливої ​​сфери, на якій ми повинні зосередитися під час вивчення та викладання китайської мови як іноземна мова.uk
dc.language.isozhuk
dc.publisherSouth Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky & Harbin Engineering Universityuk
dc.subjectChinese characters teachinguk
dc.subjectteaching Chinese as a second languageuk
dc.subjectteaching strategiesuk
dc.subjectcross-cultural correlationsuk
dc.subjectteaching strategies Chinese characters teachinguk
dc.subjectcross-cultural correlationsuk
dc.subjectвикладання китайських ієрогліфівuk
dc.subjectвикладання китайської як другої мовиuk
dc.subjectміжкультурні взаємозв’язкиuk
dc.subjectстратегії навчанняuk
dc.titleTo the issue of cross-cultural correlations while teaching foreign students Chinese charactersuk
dc.title.alternativeДо питання міжкультурних співвідношень під час навчання іноземним студентам китайських ієрогліфівuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fang Lin pdf2.67 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.