Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12936
Назва: Філософсько-педагогічні погляди М. П. Драгоманова
Автори: Пономаренко, Віталій Володимирович
Ключові слова: Драгоманов М. П.
моральність
поступ
просвіта
освіта
педагогіка
націоналізм
Дата публікації: 2021
Видавництво: Видавничий дім «Гельветика»
Бібліографічний опис: Пономаренко В. В. Філософсько-педагогічні погляди М. П. Драгоманова / Віталій Володимирович Пономаренко // Перспективи. Соціально-політичний журнал. – 2021. – № 2. – С. 114-120.
Короткий огляд (реферат): Сучасні українські реалії вимагають від нас чіткої позиції з низки питань, особливо у сфері освіти, які не можуть бути вирішені без теоретичного їх осмислення, у тому числі і в історико-філософському ключі. Для цього необхідно переосмислити та оволодіти теоретичною спадщиною, яка була розроблена наполегливою працею засновників та теоретиків української ідентичності. Однією з таких постатей є М.П. Драгоманов, який у ХІХ ст. зробив значний вплив на філософські, наукові, політичні, соціальні, історичні та педагогічні погляди українського суспільства. Наша стаття спрямована на поглиблення дослідження ідей видатного українця, а саме зосереджується увага на недостатньо досліджених філософсько-педагогічних поглядах Драгоманова. Проаналізувавши більшість його робіт, виявлено, що його центральною ідеєю була просвіта української нації, у контексті якої він виявився видатним педагогом, теоретиком-філософом та наставником плеяди найвидатніших українських письменників. Перш за все його ставлення до української мови показано в контексті розвитку українських шкіл та наукового прогресу. Драгоманов розрізняє царську Росію та російських прогресистів. Він також висвітлює деякі свої критичні уявлення про релігію в контексті освіти та показує, який вплив Церква його часу мала на розвиток школи на території України. Досліджено вплив М.П. Драгоманова як досвідченого педагога на Л. Українку, І. Франка, М. Павлика в контексті його активного листування, яке свого часу було опубліковане. Підкреслено важливість і актуальність його ідеї для сьогодення. Акцентовано увагу на тому, що його філософські погляди вимагають більш ретельного та поглибленого дослідження і переосмислення, особливо в галузі філософії освіти.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12936
Розташовується у зібраннях:2021

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Ponomarenko.pdf265.44 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.