Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12527
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСавенкова, Ірина Іванівна-
dc.contributor.authorSavenkova, Irina Ivanіvna-
dc.contributor.authorШагай, Мілена Олександрівна-
dc.date.accessioned2021-09-22T09:57:47Z-
dc.date.available2021-09-22T09:57:47Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationСавенкова І. І. Дизонтогенез розумового розвитку дітей молодшого шкільного віку з позиції психології часу / І. І. Савенкова, М. О. Шагай // Технології розвитку інтелекту. - Т. 3, № 4 (25). - 2019. - С. 1-15.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12527-
dc.description.abstractУ статті запропонований об'єктивний метод хронометричної проби з метою диференціації рівня розумового розвитку дітей молодшого шкільного віку з синдромом раннього дитячого аутизму та зниженням інтелекту органічного ґенезу. Методи дослідження: експериментальний метод хронометрування з використанням електронного хроноскопу, який дозволяє визначити значення власної одиниці часу і точність у відтворенні часу на слух людиною. Purpose: The article suggests an objective method of a chronometric test with the goal of differentiating the level of mental development of primary schoolage children with early childhood autism syndrome and decreased intelligence organic genesis. Research Methods: Experimental Method timing using an electronic chronoscope which allows to determine the value of its own unit of time and accuracy in reproduction of time by ear by a person; methods of mathematical statistics: descriptive statistics, percentile statistics, methods of means values, comparison of average values by Student's t-test, relative error of playback duration; testing method of J. Guildford adapted for children 5-15 years old.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherлабораторії сучасних інформаційних технологій навчання Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН Україниuk
dc.subjectсуб'єктивне сприйняття часуuk
dc.subjectвласна одиниця часуuk
dc.subjectбіологічний годинник індивідаuk
dc.subjectінтелектuk
dc.subjectхроноскопuk
dc.subjectsubjective perception of timeuk
dc.subjectpersonal unit timeuk
dc.subjectindividual biological clockuk
dc.subjectintelligenceuk
dc.subjectchronoscopeuk
dc.titleДизонтогенез розумового розвитку дітей молодшого шкільного віку з позиції психології часуuk
dc.title.alternativeDysontogenesis of the mental development of primary school-age children from the perspective of the psychology of timeuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра психіатрії, медичної та спеціальної психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Savenkova Yryna Yvanovna 2019.pdf509.58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.