Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11956
Назва: Форми та методи інклюзивного навчання на уроках математики в початковій школі
Інші назви: Forms and methods of inclusive work in mathematics lessons in primary school
Автори: Гордієнко, Тетяна Володимирівна
Дубровська, Лариса Олександрівна
Дубровський, Валерій Леонідович
Ключові слова: inclusion
educational process
inclusive education
inclusive class
person with special educational needs
інклюзія
інклюзивне навчання
інклюзивний клас
особа з особливими освітніми потребами
освітній процес
Дата публікації: 2021
Видавництво: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Бібліографічний опис: Гордієнко Т. В. Форми та методи інклюзивного навчання на уроках математики в початковій школі / Лариса Олександрівна Дубровська, Тетяна Володимирівна Гордієнко, Валерій Леонідович Дубровський // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky : наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2021. – № 2 (135). – С. 68-74.
Короткий огляд (реферат): The article clarifies the content of the concepts "person with special educational needs", describes the features of the organization of education in an inclusive classroom in mathematics lessons; identified special educational needs of primary school children with disabilities on the basis of a secondary school, explored effective ways of inclusive work in mathematics lessons in modern primary school. Innovative technologies of multilevel support of participants of educational process are offered: technology of adaptation of the child to a new educational level; teacher support technology; technology to help the child in the learning process; family interaction technology; technology of personality education. The following methods of inclusive learning in mathematics lessons in primary school are described: supportive learning, parallel learning, alternative learning, learning in small groups, alternate learning, team learning. Innovative technologies are considered, which realize the complex multilevel character of support of participants of pedagogical process and by means of which support of participants of educational process at lessons of mathematics is carried out: technology of adaptation of the child to new educational level; teacher support technology; technology to help the child in the learning process; family interaction technology; technology of personality education. The aspects that belong to the category of methodological and educational requirements and which must be performed by the teacher in mathematics lessons in an inclusive classroom are indicated: the topic of the lesson should correspond to long-term planning; pedagogical communication should have clearly defined goals, adaptation of the structure of the mathematics lesson. Options for solving the problem of planning a math lesson and creating a lesson outline in an inclusive classroom, focusing on children with special educational needs. Planning a math lesson in an inclusive classroom should include both general education tasks to meet the educational needs within the state standard and correctional and developmental tasks. У статті уточнено зміст понять «особа з особливими освітніми потребами», схарактеризовано особливості організації навчання в інклюзивному класі на уроках математики; визначено особливі освітні потреби у здобувачів початкової освіти з обмеженими можливостями здоров'я на базі закладу загальної середньої освіти, досліджено ефективні шляхи інклюзивної роботи на уроках математики в сучасній початковій школі. Запропоновано інноваційні технології різнорівневого супроводу учасників освітнього процесу: технологія адаптації дитини до нового освітнього рівня; технологія супроводу педагога; технологія допомоги дитині в процесі навчання; технологія взаємодії із сім’єю; технологія виховання особистості. Схарактеризовано такі методи інклюзивного навчання на уроках математики в початковій школі: підтримувальне навчання, паралельне навчання, альтернативне навчання, навчання в малих групах, почергове навчання, навчання у команді. Розглянуто інноваційні технології, які реалізують комплексний різнорівневий характер супроводу учасників педагогічного процесу і за допомогою яких здійснюється супровід учасників освітнього процесу на уроках математики: технологія адаптації дитини до нового освітнього рівня; технологія супроводу педагога; технологія допомоги дитині в процесі навчання; технологія взаємодії з сім’єю; технологія виховання особистості. Вказано на аспекти, які належать до розряду методичних і освітніх вимог і які обов’язково повинен виконувати педагог на уроках математики в інклюзивному класі: тема уроку повинна відповідати перспективному плануванню; педагогічне спілкування повинно мати чітко окреслені цілі, адаптація структури уроку математики. Запропоновано варіанти вирішення проблеми планування уроку математики і створення конспекту уроку в інклюзивному класі орієнтуючись і на дітей з особливими освітніми потребами. Планування уроку математики в інклюзивну класі повинно включати в себе як загальноосвітні завдання, щоб задовільнити освітні потреби в межах державного стандарту, так і корекційно-розвиваючі завдання.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11956
Розташовується у зібраннях:2021

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Dubrovska Larysa.pdf314.16 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.