Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10788
Назва: Inquiry-based hands-on physics activities for elementary school and preschool students: an enjoyable instruction
Автори: Kazachkov, Alexander
Rashba, Georgiy
Makarovskiy, Nikolay
Grynova, Maryna
Castellanos, Abraham Salinas
Pospelov, Alexander
Ключові слова: inquiry-based science education
learning of science
hands-on Physics experiments
informal teaching
Дата публікації: 2016
Видавництво: Аріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського
Бібліографічний опис: Kazachkov A. Inquiry-based hands-on physics activities for elementary school and preschool students: an enjoyable instruction / Alexander Kazachkov, Georgiy Rashba, Nikolay Makarovskiy, Maryna Grynova, Abraham Salinas Castellanos, Alexander Pospelov // Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – Ariel. – 2016. – Issue №7. – рр. 174-178.
Короткий огляд (реферат): Authors’ experience in mentoring research projects of high-school students, instructing of science courses at summer academic programs, and directing of other informal educational activities, was instrumental in bringing creative hands-on Physics experiments into preschool and elementary school. Practice of the kind proved to be both instructive for and enjoyable by the youngest students in Israel, Mexico and Ukraine. Low budget experiments with the most ordinary materials and commonly used devices serving for the apparatus, allowed students to fully perceive that the laws of Physics act not only “inside” sophisticated instruments, but rather rule the nature. However simple the equipment, it produced impressive, often amazingly counter intuitive effects that young students enjoyed and were eager to research/explain. Hands on approach let every student participate in the experiments and even do own inquiry. Strongly positive feedback and bright students’ insights essentially helped to further improve and develop suggested activities.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10788
Розташовується у зібраннях:2016

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Kazachkov Alexander, Georgiy Rashba, Nikolay Makarovskiy.pdf5.81 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.