Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10726
Назва: Semiological approach to the training of future teachers of music and choreography
Автори: Shyp, S. V.
Xiang, Zhao
Ключові слова: semiotics
sign
semiological approach
language arts
pedagogy of art
music
choreography
Дата публікації: 2015
Видавництво: Аріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського
Бібліографічний опис: Shyp S. V. Semiological approach to the training of future teachers of music and choreography / S. V. Shyp, Xiang Zhao// Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – Ariel. – 2015. – Issue №6. – рр. 349-355.
Короткий огляд (реферат): The article defines the essence and the main features of the semiological approach in pedagogy of art. Two tiers of semiosis in art education were identified: a) tier of the verbal language means and b) tier of symbolic means of the studied art. The main conditions of semiological approach realization in the process of music and choreography teachers training were established, in particular: a) the adoption of the artistic signs typological difference principles, b) the awareness of the special qualities of their form (semi-transparency, emotional connotation etc.). The article proves the importance and reasonability for future music and choreography teachers to be acquainted with semiological approach during their higher pedagogical education in order to implement it in their teaching activity.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10726
Розташовується у зібраннях:2015

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Shyp S. V., Xiang Zhao.pdf5.3 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.