Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10541
Title: | The peculiarities of would-be teachers’ professional identity formation |
Other Titles: | Особливості формування професійної ідентичності майбутніх учителів |
Authors: | Курлянд, Зинаида Наумівна Kurlіand, Zinaida Naumivna |
Keywords: | professional identity would-be teachers formation професійна ідентичність потенційні вчителі формування |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Аріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського |
Citation: | Kurlіand Z. N. The peculiarities of would-be teachers’ professional identity formation / Z. N. Kurlіand // Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – 2014. – Ariel. Issue №5. – рр. 189-195. |
Abstract: | There have been first determined and theoretically grounded the peculiarities of would-be teachers professional identity formation. The new paradigm of education certainly places new demands on teachers, who must not only be a highly qualified professional, the master of his craft, but also a creative person, configured for continuous improvement, but also be able to “charge” the students with it. Вперше визначено та теоретично обґрунтовано особливості формування професійної ідентичності майбутніх учителів. Нова парадигма освіти, безумовно, ставить нові вимоги до викладачів, які повинні бути не лише висококваліфікованим фахівцем, майстром своєї справи, але й творчою людиною, налаштованою на постійне вдосконалення, але також мати можливість «зарядити» учнів. |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10541 |
Appears in Collections: | 2014 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Kurlіand Zinaida Naumivna 2014.pdf | 1.22 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.