Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9982
Title: Конвенциональность в коммуникационном пространстве современного самоорганизующегося общества: к проблеме идеала
Other Titles: Конвенціональність в комунікаційному просторі сучасного самоорганізаційного суспільства: до проблеми ідеала
Conventionality in the communication spage of modern self-organizing society: on the problem of ideal
Authors: Ворников, Виктор Иванович
Ворніков, Віктор Іванович
Vornikov, Victor Ivanovych
Keywords: коммуникация
коммуникационная стратегия
взаимоотношение
социальная стратегия
конвенциональная коммуникативная стратегия
комунікація
комунікаційна стратегія
взаємовідношення
соціальна стратегія
конвенціональна комунікативна стратегія
communication
communication strategy
relationship
social strategy
conventional communication strategy
Issue Date: 2016
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Ворников В. И. Конвенциональность в коммуникационном пространстве современного самоорганизующегося общества: к проблеме идеала / В. И. Ворников // Перспективи. – 2016 – №2. – С. 19-26.
Abstract: В статье рассматриваются представления о коммуникации и выявляются основания конвенциональности в контексте коммуникативных взаимоотношений в современном самоорганизующемся обществе. Методологический подход в исследования основан на положении, что коммуникативные взаимоотношения постоянно наполняются новым содержанием, облекаются в новые этические и эстетические концепты и модели, отличные от традиционных и стереотипных, что непосредственно отражается в концептах конвенциональной коммуникации. Обозначенная цель заключается в рассмотрении положений о коммуникации и в обществе и выявлении ее функциональных конвенциональных характеристик. Раскрыты принципы коммуникационных и коммуникативных взаимоотношений и обоснована конвенциональность коммуникации в современном самоорганизующемся обществе с выделением результатов теории, практики и идеала. В выводах отмечается, что конвенциональность коммуникация является определенной универсальной моделью, имеющей в основании нормативный и этический аспекты. Конвенциональность коммуникации различно выступает социально- социально - конструирующими фактором в современном самоорганизуещемся обществе. У статті розглядаються уявлення про комунікації і виявляються підстави конвенциональности в контексті комунікативних взаємин в сучасному самоорганізується суспільстві. Методологічний підхід в дослідження заснований на положенні, що комунікативні взаємини постійно наповнюються новим змістом, вдягаються в нові етичні та естетичні концепти і моделі, відмінні від традиційних і стереотипних, що безпосередньо відбивається в концептах конвенційної комунікації. Зазначена мета полягає в розгляді положень про комунікації і в суспільстві і виявленні її функціональних конвенціональних характеристик. Розкрито принципи комунікаційних і комунікативних взаємин і обгрунтована конвенціональність комунікації в сучасному самоорганізується суспільстві з виділенням результатів теорії, практики і ідеалу. У висновках зазначається, що конвенціональність комунікація є певною універсальною моделлю, що має в основі нормативний і етичний аспекти. Конвенціональність комунікації різному виступає соціально соціально - конструюють фактором в сучасному самоорганізуещемся суспільстві. The article discusses ideas about communication and identifies the basis of conventionality in the context of communicative relationships in modern self-organizing society. The methodological approach to research is based on the position that communication relationships are constantly filled with new content, they are clothed in new ethical and aesthetic concepts and models, different from traditional and stereotypical ones, which is directly reflected in the concepts of conventional communication. The stated goal is to review the provisions on communication and in society and identify its functional conventional characteristics. The principles of communication and communication relationships are revealed and the conventional nature of communication in a modern self-organizing society is substantiated, highlighting the results of theory, practice and ideal. The conclusions indicate that the conventional nature of communication is a certain universal model, having in its basis the normative and ethical aspects. Conventionality of communication is in various ways a socio-socially-constructing factor in modern self-organizing society.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9982
Appears in Collections:2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vornikov 2016.pdf638.37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.