Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9943
Title: Соціокультурні витоки символізму в зображеннях драконів засобами друкованої графіки
Other Titles: Socio-cultural leases of symbolism in the images of dracons by printed graphics
Authors: Федоренко, Юлія Циреновна
Fedorenko, Yuliya Tsyrenovna
Keywords: дракон
образ дракона
символ
графіка
естамп
символічна комунікація
dragon
dragon image
symbol
graphics
printmaking
Issue Date: 2019
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Федоренко Ю. Ц. Соціокультурні витоки символізму в зображеннях драконів засобами друкованої графіки / Ю. Ц. Федоренко // / Перспективи. – 2019. – №2 – С.41-45.
Abstract: У статті розкривається, що одною з найвідоміших міфічних істот і дотепер є дракон – величезна рептилія, наділена розумом, а у фольклорі кожного народу існує його образ. Визначається, що графічна символіка дракона породжує соціокультурні рівні взаємовідносин – символіку традиційного поєднання загального та одиничного, чоловічого та жіночого начал, причини та наслідків у комунікації тощо. Окреслюється, що традиції графічного зображення Драконів увесь час змінюються відповідно до суспільних запитів епохи, а потому виникає необхідність виявити те основне, що встановлює та обґрунтовує особливе місце в суспільстві графічно зображених Драконів у контексті їх впливу на свідомість як окремого індивіда, так і на суспільну свідомість. Для більш повного розуміння розгортання логіки дослідження виявляється специфіка символічної, класичної та змішаної форм техніки естампу. Символічна форма передбачає вихід внутрішнього змісту за межі означеного візуального образу, який вказує на ці смисли, натякає на них. Обумовлюється, що образ дракона було вибрано для символічного позначення різних, іноді навіть суперечливих, але найважливіших понять у житті людини: могутніх стихій природи, космічних сил, світла і темряви, зародження життя і трагедії смерті, мудрості та відсталості. Дракон із його особливими рисами став невід’ємною частиною давньої культури Китаю і сильним духовним символом жителів Піднебесної. Обґрунтовується, що графічна мова естампу дозволяє створити зображення драконів у конкретному символічному матеріально-просторовому вимірі, що має соціально-комунікативний вплив і на майбутнє. У висновках зазначається, що виразний образ китайського дракона, який багаторазово зображувався у культурній спадщині Стародавнього Китаю, наводить на думку, що він має матеріальне існування; друкована графіка володіє великими потенційними можливостями проявлення творчих здібностей; у системі відтворення візуального зображення Драконів графічне зображення має властивість не тільки художньо-символічного відображення, оскільки естамп є однією з тих галузей графіки, що, відтиснений з друкарської форми, оброблений тим або іншим способом, має самостійне значення, а насамперед він є соціально-архетиповим виміром історичного буття; графічна мова естампу дозволяє створити зображення (зокрема, драконів) у конкретному символічному матеріально-просторовому вимірі, що зумовлює одночасно і їх соціально-комунікативний вплив на багато часу наперед. The article reveals that one of the most famous mythical creatures up to the present is the dragon - a huge reptile, endowed with reason, and in the folklore of every nation there is its image. It is determined that the graphic symbolism of the dragon gives rise to socio-cultural levels of relationships – the symbolism of the traditional combination of common and single, masculine and feminine principles, causes and effects in communication, etc. It is emphasized that the traditions of the graphic representation of Dragons are constantly changing in accordance with public requests of the era, and therefore there is a need to identify the main, which establishes and substantiates a special place in the society of graphically depicted Dragons in the context of their influence on the consciousness of both individual and public. For a more complete understanding of the unfolding of the logic of the study reveals the specificity of symbolic, classical and mixed forms of printmaking. Symbolic form-involves the withdrawal of internal content beyond the defined visual image, which indicates these meanings, hints at them. It is stipulated that the image of the dragon was chosen to symbolize various, sometimes even contradictory, but most important concepts in human life: the powerful elements of nature, cosmic forces, light and darkness, the birth of life and the tragedy of death, wisdom and backwardness. The dragon, with its special features, has become an integral part of China's ancient culture and a strong spiritual symbol of the people of the Middle Kingdom. It is substantiated that the graphic language of print allows to create images of dragons in a specific symbolic material-spatial dimension, which determines their social and communicative influence for a long time in advance. The findings state that the distinctive image of a Chinese dragon, repeatedly depicted in the cultural heritage of Ancient China, suggests that it has a material existence; printed graphics have great potential in displaying creative abilities; in the system of reproduction of the visual image of Dragons, the graphic image has the property not only of artistic and symbolic display, as printmaking is one of those branches of graphics that, printed from a printing form, processed in one way or another, has its own significance, and, above all , it is a socio-archetypal dimension of historical existence; graphic language of print allows to create images (in particular, dragons) in a specific symbolic materialspatial dimension, which determines simultaneously their social and communicative influence for a long time in advance
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9943
Appears in Collections:2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fedorenko 2019.pdf237.31 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.