Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9708
Title: Концепт лідерства як об`єкт філософського аналізу
Other Titles: Concept of leadership an object of philosophical analysis
Authors: Тодорова, Світлана Миколаївна
Todorova, Svitlana Mykolaivna
Keywords: лідерство
теорія лідерства
філософський дискурс лідерства
трансформаційне лідерство
leadership
theory of leadership
philosophical diskurs of leadership
transformation leadership
Issue Date: 2015
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Тодорова С. М. Концепт лідерства як об`єкт філософського аналізу / С. М. Тодорова // Перспективи. – 2015. – №2. – С. 120-127.
Abstract: Стаття присвячена аналізу методологічних орієнтирів філософського осмислення поняття лідерства і дослідженню філософського дискурсу становлення концепту лідерства. Здійснений філософський аналіз теорій лідерства Д. Берда, Р. Стогділла, Р. Крісті, Ф. Гайса, Д. Мак-Грегора і ін., досить глибокий і об'єктивно охарактеризована типологія лідерства Ф. Фідлера. Зроблений висновок про те, що в сучасному філософському дискурсі представлений діалектичний взаємозв'язок суб'єктивного і об'єктивного підходів до дослідження феномену лідерства. The article is devoted the analysis of methodological orientirov of philosophical comprehension of concept of leadership and research of philosophical diskursa of becoming of koncepta of leadership. The philosophical analysis of theories of leadership is carried out to T. Berda, Christie Stogdilla, F. Gaysa, D. Mak-Gregora and other, sufficiently deep and tipologiya of leadership of objectively described Fidlera. A conclusion is done that in modern philosophical diskurse dialectical intercommunication of the subjective and objective going is presented near research of the phenomenon of leadership.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9708
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Todorova. 2015.pdf282.22 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.