Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9590
Title: Принципы мультикультурализма и толерантности в системах образования современных полиэтнических сообществ
Other Titles: Principles of multiculturalism and tolerance in the education system of the modern poliethnic community
Authors: Ананьєва, Олена Павлівна
Ананьева, Елена Павловна
Ananyeva, Olena Pavlivna
Keywords: мультикультурна толерантність
мультикультуралізм
мультикультурна особистість
поліетнічна спільнота
мультикультурна освіта
освітня політика
система освіти
Issue Date: 2014
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Ананьева Е. П. Принципы мультикультурализма и толерантности в системах образования современных полиэтнических сообществ / Е. П. Ананьева // Перспективи. – 2014. – №2. – С. 5-9.
Abstract: У статті аналізуються принципи мультикультуралізму та толерантності стосовно до систем освіти сучасних поліетнічних спільнот. Досліджуються феномени толерантності та мультикультуралізму як інструменти освітньої політики, що видається важливим фактором консолідації сучасного суспільства. Успішне вирішення проблем модернізації сфери освіти пов'язане з факторами взаємодії між особистістю та суспільством, з реалізацією стратегії формування мультикультурної особистості. The principles of multiculturalism and tolerance in relation to the education systems of modern poly- ethnical communities are analyzed in the article. Is explored the phenomenon of multiculturalism and tolerance as instruments of educational policy as of tools of educational policy. It is important factor in the consolidation of a modern society. Solving problems in the education sector is associated with factors of interaction between the individual and society, with the realization of the strategy of forming a multicultural personality.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9590
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ananiieva.pdf333.67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.