Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9492
Title: Засоби масової інформації і комунікації в інформаційній війні як сучасна політична практика
Other Titles: Mass media and communication in the information war as a modern political practice
Authors: Проноза, Інна Іванівна
Pronoza, Inna Ivanivna
Keywords: інформаційна війна
медіапростір
інформаційний вплив
засоби масової інформації
інформаційне протиборство
Issue Date: 2020
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Проноза І. І. Засоби масової інформації і комунікації в інформаційній війні як сучасна політична практика / І. І. Проноза // Політикус : наук. журнал. – 2020. – № 3. – С. 65–70.
Abstract: Здійснено аналіз значення, місця, ролі та впливу засобів масової інформації і комунікації в інформаційній війні, що використовується як сучасна політична практика та інструментарій для досягнення політичних цілей. Визначено поняття «інформаційна війна» в межах українського законодавства та встановлені особливості її протікання. В зв’язку з тим, що існує безліч визначень інформаційної війни, в статті це визначення сформульовано узагальнено: інформаційна війна – це дії, спрямовані на досягнення інформаційної переваги, підтримку національної військової стратегії за допомогою дії на інформацію й інформаційні системи супротивника за одночасного забезпечення безпеки і захисту власника інформації. Інформаційна війна є нині найперспективнішим способом «продовження політики іншими засобами». Розглянуто п’ять основних правил, які використовуються під час інформаційних компаній: спостереження, перебільшення і перекручування, оркестрування або замовчування, переливання і зараження. З’ясовано, що концепція інформаційного впливу ЗМІ на людину і суспільство випливає з аналізу цих впливів. Аналіз інформаційної війни, її принципів і методів дозволяє зрозуміти суть цих впливів. Саме це є дуже важливим з огляду на гібридну російсько- українську війну в сучасних умовах. Розглянуто вплив інтернету на формування громадської думки. Також у статті наведені та проаналізовані моделі впливу ЗМІ на суспільство, що найбільш часто застосовуються через інформаційний простір. Інформаційні впливи бувають як позитивні, так і негативні. Причому позитивна інформація виконує виховну функцію в суспільстві. Метою ж негативної інформації (пропаганди) є розпалювання соціальних конфліктів, загострення розбіжності в суспільстві. Проблеми інформаційної війни слід вирішувати шляхом протидії маніпулятивним технологіям противника й удосконалення методів протидії. Доведено, що ефективність застосовуваних технологій визначає подальше розташування сил на політичній арені. The article analyzes the significance, place, role and influence of the media and communication in the information war, which is used as a modern political practice and tools for achieving political goals. The concept of “information war” within the Ukrainian legislation is defined and the peculiarities of its course are established. Since there are many definitions of information warfare, the article formulates this definition in general: information warfare is actions aimed at achieving information superiority, support of national military strategy by acting on information and information systems of the enemy while ensuring security and protection of the information owner. Information warfare is now the most promising way to “continue politics by other means”. We have considered five basic rules used in information campaigns: surveillance, exaggeration and distortion, orchestration or silence, transfusion and infection. It was found that the concept of informational influence of mass media on the person and a society follows from the analysis of these influences. Analysis of information warfare, its principles and methods allows us to understand the essence of these influences. This is very important given the hybrid Russian-Ukrainian war in modern conditions. The role of the Internet in the formation of public opinion is considered. The article also presents and analyzes the most commonly used models of media influence on society. Information influences can be both positive and negative. Moreover, positive information performs an educational function in society. The purpose of negative information (propaganda) is to inflame social conflicts, exacerbate differences in society. The problems of information warfare should be solved by counteracting the manipulative technologies of the enemy and improving methods of counteraction. It is proved that the effectiveness of the applied technologies determines the further location of forces in the political arena.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9492
Appears in Collections:2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pronoza I. I..pdf176.79 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.