Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9488
Title: Філософія історичного розвитку в Шотландському Просвітництві
Other Titles: The philosophy of historical development in the Scottish Enlightenment
Authors: Хусейн, Хавкар
Keywords: прогрес
рушійні сили
органічна природа
людський розум
просвітництво
еволюція
progress
driving forces
organic nature
human mind
enlightenment
evolution
Issue Date: 2013
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Хавкар Хуссейн. Філософія історичного розвитку в Шотландському Просвітництві / Хавкар Хуссейн // Перспективи. – 2013. – №4. – С. 94-101.
Abstract: суспільства соціальних змін намагалась зрозуміти основні соціальні та теоретичні проблеми, які ставилися суспільними процесами, та знайти на них практично значущі відповіді. Мета статті – проаналізувати основні риси шотландської просвітницької філософії історії на прикладі ідей А. Фергюсона, виявити його місце та роль у загальному розвитку філософської думки епохи Просвітництва. Історія суспільства, згідно Фергюсону, невизначена і відкрита. Добре державне правління у його трактуванні – не теоретичний артефакт, поміщений в неясне майбутнє, але недосконала реальність, що спостерігалася свого часу в давніх Спарті та Римі та розвивається в сучасній йому Британії. Жодна філософія не може описати його, жодна система законів не може його гарантувати. Єдиний шлях домогтися такого правління – постійна громадянська пильність і активність. Вклад Фергюсона в науку про суспільство може бути оцінений в наступному: він по- новому поставив факт існування і значення суспільства в центр уваги; він застосував до аналізу суспільства метод, який є реалістичним, критичним і емпіричним; він наполягав на органічній природі суспільства і соціально-історичного процесу в його статичному та динамічному аспектах; він розвинув концепцію поділу праці в суспільстві; він зазначив взаємозалежність різних областей людських інтересів та діяльності; він працював в площині гуманістичних і культурних інтерпретацій та заклав основи теорії конфліктів у суспільстві. Scottish philosophical and historical thought in the era of important social changes of the society tried to understand the underlying social and theoretical issues that put the public processes, find them practically meaningful answers. The purpose of the article – to analyze the main features of the Scottish Enlightenment philosophy of history as an example of the ideas of A. Ferguson, identify its place and role in the overall development of philosophical thought of the Enlightenment. History of the society, according to Ferguson, is vague and open. Good state government in its treatment – there is not theoretical artifact placed in an uncertain future, he is the imperfect reality, which was observed at one time in ancient Sparta and Rome, developed in contemporary Britain. Philosophy can not describe it, no system of laws can not guarantee it. The only way to achieve such a government – constant vigilance and civic activity. Ferguson's contribution to the science of society can be estimated as follows: he put a new existence and importance of society in the spotlight; he applied to society analysis method which is realistic, critical and empirical; he insisted on the organic nature of society and the socio-historical process in its static and dynamic aspects; he also developed the concept of division of labor in society; noted the interdependence of the various areas of human interests and activities; worked in the plane of the humanistic and cultural interpretations and laid the foundations of the theory of conflicts in society.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9488
Appears in Collections:2013

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hussein, Havkar. 2013.pdf359.17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.