Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9484
Title: Вплив на демократичні процеси в Україні традиційних засобів масової інформації і соцмереж (на прикладі виборів президента 2019 року)
Other Titles: Impact on the democratic processes in Ukraine of traditional media and social networks (for example, the 2019 presidential election)
Authors: Заславська, О. О.
Посвістак, О. А.
Keywords: ЗМІ
політична реклама
інформація
демократичний процес
Issue Date: 2020
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Заславська О. О. Вплив на демократичні процеси в Україні традиційних засобів масової інформації і соцмереж (на прикладі виборів президента 2019 року) / О. О. Заславська, О. А. Посвістак // Політикус : наук. журнал. – 2020. – № 3. – С. 24–31.
Abstract: Політична конкуренція в умовах демократії потребує залучення засобів масової інформації. Сьогодні засоби масової інформації стають соціальним посередником між індивідом і політикою, частково перебирають на себе функції політичної соціалізації та мобілізації, подекуди перетворюються на творців політики. Засоби масової інформації впливають на політику через інформаційний процес, основними етапами якого є отримання, відбір, аналіз та коментування відомостей. Подальші дії суб’єктів політики залежать від форми отриманої інформації та коментарів, які її супроводжують. Отже, ключову роль відіграє мета відбору інформації. Формування громадської думки відбувається через сприйняття та не завжди критичне осмислення такої інформації та впливає на життєву позицію, світоглядні орієнтири та вибір людей. Тому засоби масової інформації в сучасному світі є одним із найвпливовіших соціальних інститутів. За таких умов політики зосереджують усе більше уваги на посиленні контролю над засобами масової інформації, витрачають значну кількість коштів на їх фінансування. Тому в умовах інформаційного суспільства проблема впливу засобів масової інформації на демократичні процеси, зокрема на результати виборів, з кожним роком звучить усе більш гостро. Метою дослідження є аналіз впливу на демократичні процеси в Україні традиційних засобів масової інформації і соцмереж, пошук шляхів мінімізації цього впливу. Під час роботи над статтею основним дослідницьким методом став метод компаративного аналізу. Також використовувалися методи аналізу, синтезу, теоретичного узагальнення та структурно-функціональний метод. Президентські вибори 2019 року засвідчили визначальний вплив на демократичні процеси в Україні традиційних засобів масової інформації та соцмереж. Попри стрімкий розвиток новітніх засобів масової інформації, телебачення має найбільший вплив, але стрімко зростає впливовість соцмереж, насамперед Facebook. Надмірна кількість інформації та емоційне її подання часто призводять до відключення логіки. Як наслідок, люди втомлюються перевіряти всю отриману інформацію і часто ухвалюють важливі рішення на основі неперевірених даних. Усе це негативно позначається на демократії. Мінімізувати вплив засобів масової інформації на демократичні процеси в Україні, на наш погляд, можна шляхом навчання людей базовим навичкам перевірки інформації та запровадження регулювання у сфері політичної реклами. Political competition in a democracy requires the involvement of the media. Today, the media are a social mediator between the individual and politics, have partially taken over the functions of political socialization and mobilization, and, in some cases, have become policy makers. The media influence policy through the information process, the main stages of which are obtaining, selecting, analyzing and commenting on information. The further actions of policy actors depend on the form of information received and the comments that accompany it. The purpose of information selection is played the key role. Public opinion is formed through the perception and not always critical understanding of such information and affects the position in life, worldviews and choices of people. The media is one of the most influential social institutions in the modern world. Under such conditions, politicians are focusing more and more on strengthening control over the media and spending a significant amount of money on their financing. The problem of the influence of the mass media on democratic processes, in particular, on the election results, sounds more and more acute every year in the conditions of the information society. The aim of the study is to analyze the impact on the democratic processes in Ukraine of traditional media and social networks and to find ways to minimize this impact. The method of comparative analysis was the main research method of working on the article. We also used methods of analysis, synthesis, theoretical generalization and structuralfunctional method. The 2019 presidential election showed a decisive influence on the democratic processes in Ukraine of traditional media and social networks. Television has the greatest influence, but the influence of social networks, first of all, Facebook, is rapidly growing. Excessive amount of information and its emotional presentation often leads to the shutdown of logic. As a result, people get tired of checking all the information they receive and often stop making important decisions based on verified data. All this has a negative effect on democracy. In our opinion, the influence of the media on democratic processes in Ukraine can be minimized by teaching people the basic skills of verifying information and introducing regulation in the field of political advertising.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9484
Appears in Collections:2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zaslavska O. O., Posvistak O. A.pdf188.88 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.