Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9301
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorШилина, Наталия Евгеньевна-
dc.contributor.authorШиліна, Наталія Євгенівна-
dc.contributor.authorSchylina, Nataliia Evgenivna-
dc.date.accessioned2020-09-08T07:52:24Z-
dc.date.available2020-09-08T07:52:24Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationШилина Н. Е. Трансформационные процессы образования в информационном обществе / Н. Е. Шилина // Перспективи. – 2012. – №2. – С. 114-116.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9301-
dc.description.abstractЭпоха информатизации предполагает изменения практически во всех областях социальной жизни общества. Поиск новых интеллектуальных технологий, ускорение темпов развития техники, превращение информации в важнейший глобальный ресурс человечества приводят к тому, что в качестве базовых факторов формирования социальных отношений теперь наряду с собственностью и властью с нарастающей активностью выступает «символический капитал» – знания, ценностные предпочтения, культурно-психологические мотивы взаимодействия. В этой ситуации ориентир на «высокие знания» и непрерывное образование становится доминантным ценностным предпочтением человека. Епоха інформатизації передбачає зміни практично у всіх областях соціальної життя суспільства. Пошук нових інтелектуальних технологій, прискорення темпів розвитку техніки, перетворення інформації в найважливіший глобальний ресурс людства призводять до того, що в Як базові чинників формування соціальних відносин тепер поряд з власністю і владою з наростаючою активністю виступає «символічний капітал» - знання, ціннісні переваги, культурно-психологічні мотиви взаємодії. У цій ситуації орієнтир на «Високі знання» і безперервна освіта стає домінантним ціннісним перевагою людини. The era of informatization involves changes in almost all areas of social life of society. Search for new intelligent technologies, accelerating the pace of development of technology, the transformation of information into the most important global resource of mankind leads to the fact that as the basic factors in the formation of social relations now, along with property and power with increasing activity is "symbolic capital" - knowledge, value preferences, cultural and psychological motives of interaction. In this situation, the reference point is "High knowledge" and lifelong education becomes the dominant value preference human.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectтрансформационные процессы образованияuk
dc.subjectсистема образованияuk
dc.subjectинформационное обществоuk
dc.subjectсимволический капиталuk
dc.subjectтребования к современному специалистуuk
dc.subjectключевая роль образования в современном социумеuk
dc.subjectобразованиеuk
dc.subjectотличие современного студента от студента конца прошлого столетияuk
dc.subjectвозникновение информационного обществаuk
dc.subjectтрансформаційні процеси освітиuk
dc.subjectсистема освітиuk
dc.subjectінформаційне суспільствоuk
dc.subjectсимволічний капіталuk
dc.subjectвимоги до сучасного фахівцяuk
dc.subjectключова роль освіти в сучасному соціуміuk
dc.subjectосвітаuk
dc.subjectвідмінність сучасного студента від студента кінця минулого століттяuk
dc.subjectвиникнення інформаційного суспільстваuk
dc.subjecttransformational processes of educationuk
dc.subjecteducation systemuk
dc.subjectinformation societyuk
dc.subjectsymbolic capitaluk
dc.subjectrequirements for a modern specialistuk
dc.subjectthe key role of education in modern societyuk
dc.subjecteducationuk
dc.subjectthe difference between a modern student and a student at the end of the last centuryuk
dc.subjectemergence of the information societyuk
dc.titleТрансформационные процессы образования в информационном обществеuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2012

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Schylina 2012.pdf310.24 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.