Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9227
Title: Інновації ХХІ століття: філософсько-освітній аспект
Authors: Петінова, Оксана Борисівна
Petinova, Oksana Borysivna
Боголюб, Є. І.
Keywords: філософія
освіта
економічна освіта
проблема інновацій в освіті
інноваційне мислення
інноваційна діяльність
інновація
філософсько-освітній аспект
philosophy
education
economic education
the problem of innovation in education
innovative thinking
innovative activity
innovation
philosophical and educational aspect
Issue Date: 2012
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Петінова О.Б. Інновації ХХІ століття: філософсько-освітній аспект / О. Б. Петінова, Є. І. Боголюб // Перспективи. – 2012. – №2. – С. 90-91.
Abstract: Освіта України в умовах сьогодення перебуває в процесі вироблення стратегії подальшого розвитку; визначення орієнтирів освіти характеризується нововведеннями та трансформаційними процесами у всіх сферах життєдіяльності особистості, підвищення ролі економічних знань в умовах ринкового середовища. Перехід української економіки до ринкових форм господарювання викликав значні зміни в змісті суспільних дисциплін. Упродовж тривалого часу економічна освіта перебувала в ізоляції від світової економічної науки і практики її викладання, вона не вивчалася і не впроваджувалася. Щоб здійснити економічні реформи, держава має залучити все населення, насамперед молоде покоління до економічних знань, які б дали змогу осмислено сприймати події, що відбуваються в країні. Education in Ukraine in today's conditions is in the process of developing a strategy for the future development; the definition of educational landmarks is characterized by innovations and transformational processes in all spheres of life of the individual, increasing the role of economic knowledge in the conditions market environment. The transition of the Ukrainian economy to market forms of management caused significant changes in the content of social disciplines. For a long time, economic education was in isolation from world economics and the practice of its teaching, it has not been studied and not was implemented. To carry out economic reforms, the state must involve the entire population, first of all, the young generation to economic knowledge, which would allow them to perceive events in a meaningful way, occurring in the country.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9227
Appears in Collections:2012

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Petinova. 2012.pdf302.97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.