Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9081
Title: | Джон Дьюи как философ образования |
Other Titles: | Джон Дьюї як філософ освіти John Dewey as a philisopher of education |
Authors: | Кавалеров, Анатолій Анатолійович Кавалеров, Анатолий Анатольевич Kavalerov, Anatoliy Anatoliyovych |
Keywords: | философия образования социально-философские идеи социально-научные предпосылки человеческая деятельность філософія освіти соціально-філософські ідеї соцільно-наукові передумови людська діяльність philosophy of education socio-philosophical ideas socio-scientific pre-conditions human activity |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Кавалеров А. И. Джон Дьюи как философ образования / А. И. Кавалеров // Перспективи. – 2012. – №1. – С. 151-155. |
Abstract: | Статья предназначена для тех кто изучает философию образования. В ней рассмотрены социально-научные предпосылки становления Джона Дьюи как философа и педагога, его демократические взгляды в области образования, значение социально-философских идей Дьюи в этой сфере человеческой деятельности. Стаття призначена для тих хто вивчає філософію освіти. У ній розглядаються соціально- наукові передумови становлення Джона Дьюї як філософа та педагога, його демократичні погляди в області освіти, значення соціально-філософських ідей Дьюї у цій сфері людської діяльності. The article is devoted for those who study philosophy of education. Socio-scientific pre-conditions of Dewey’s becoming a philosopher and teacher, his democratic views in the areas of education, the value of Dewey’s socio-philosophical ideas in this sphere of human activity are considered in the article. |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9081 |
Appears in Collections: | 2012 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Kavalerov. 2012.pdf | 348.01 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.