Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/888
Title: Теоретико-методичні засади формування комунікативно-стратегічної компетентності майбутніх учителів початкових класів
Other Titles: Theoretical and methodological bases of formation of communicative-strategic competence of elementary school teachers-to-be
Authors: Оліяр, Марія Петрівна
Oliyar, Maria Petrivna
Keywords: комунікативно-стратегічна компетентність
майбутній учитель початкових класів
теоретико-методологічні засади
комунікативна особистість
педагогічний дискурс
комунікативна стратегія
комунікативна тактика
педагогічні умови
communicative-strategic competence
elementary school teacher-to-be
theoretical and methodological bases
communicative personality
pedagogical discourse
communicative strategy
communicative tactics
pedagogical conditions
experimental methods
Issue Date: 2016
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Оліяр, М. П. Теоретико-методичні засади формування комунікативно-стратегічної компетентності майбутніх учителів початкових класів : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.02 : 13.00.04 / Марія Петрівна Оліяр; наук. консультант А. М. Богуш; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2016. – 44 с.
Abstract: У дисертаційному дослідженні визначено й обґрунтовано методологічні концепти та лінгвістичні засади формування комунікативно-стратегічної компетентності майбутніх учителів початкових класів. Уточнено поняття «компетентність», «комунікативна компетентність», «комунікативно-стратегічна діяльність». «комунікативна стратегія», «комунікативна тактика». In the current research thesis the author has defined and substantiated the methodological concepts and linguistic bases of formation of communicative-strategic competence of elementary school teachers-to-be. She has clarified the concepts of competence, communicative-strategic activity, communicative competence, communicative strategy and communicative tactics. The writer of the thesis has revealed the nature and structure of the phenomenon of "communicative-strategic competence of elementary school teachers-to-be". She has classified the communicative strategies of elementary school teachers-to-be by the functions of pedagogical communication and genres of pedagogical discourse.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/888
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Omelyanenko.pdf294.67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.