Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/887
Title: | Теоретико-методичні засади формування комунікативно-стратегічної компетентності майбутніх учителів початкових класів |
Other Titles: | Theoretical and methodological bases of formation of communicative-strategic competence of elementary school teachers-to-be |
Authors: | Оліяр, Марія Петрівна Oliyar, Maria Petrivna |
Keywords: | комунікативно-стратегічна компетентність майбутній учитель початкових класів теоретико-методологічні засади комунікативна особистість педагогічний дискурс комунікативна стратегія комунікативна тактика педагогічні умови експериментальна методика communicative-strategic competence elementary school teacher-to-be theoretical and methodological bases communicative personality pedagogical discourse communicative strategy communicative tactics pedagogical conditions experimental methods |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського |
Citation: | Оліяр, М. П. Теоретико-методичні засади формування комунікативно-стратегічної компетентності майбутніх учителів початкових класів [Текст] : дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.02 : 13.00.04 / Марія Петрівна Оліяр; наук. консультант А. М. Богуш; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2016. – 551 с. |
Abstract: | У дисертаційному дослідженні визначено й обґрунтовано методологічні концепти та лінгвістичні засади формування комунікативно-стратегічної компетентності майбутніх учителів початкових класів. Уточнено поняття «компетентність», «комунікативна компетентність», «комунікативно-стратегічна діяльність». «комунікативна стратегія», «комунікативна тактика». In the current research thesis the author has defined and substantiated the methodological concepts and linguistic bases of formation of communicative-strategic competence of elementary school teachers-to-be. She has clarified the concepts of competence, communicative-strategic activity, communicative competence, communicative strategy and communicative tactics. The writer of the thesis has revealed the nature and structure of the phenomenon of "communicative-strategic competence of elementary school teachers-to-be". She has classified the communicative strategies of elementary school teachers-to-be by the functions of pedagogical communication and genres of pedagogical discourse. |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/887 |
Appears in Collections: | Дисертації |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ОЛІЯР Марія Петрівна.pdf | 2.27 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.