Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8602
Title: Psychological impact of quantifiers in advertisements
Other Titles: Психологічний вплив слів-квантифікаторів в рекламних текстах
Психологическое воздействие слов-квантификаторов в рекламных текстах
Authors: Огієнко, Катерина Олександрівна
Огиенко, Екатерина Александровна
Ohiienko, Kateryna Oleksandrivna
Keywords: quantitativity
quantifier
quantification
qualifier
advertisement
psychological impact
definite quantity
indefinite quantity
квантитативність
квантифікатор
квантифікація
кваліфікатор
рекламний текст
психологічний вплив
квантитативность
квантификаторы
квантификация
рекламный текст
психологическое воздействие
Issue Date: 2019
Publisher: Астропринт
Citation: Ohiienko K. O. Psychological impact of quantifiers in advertisements / К. О. Ohiienko // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського : Лінгвістичні науки : зб. наук. праць. – Одеса : Астропринт, 2019. – № 29. – С. 184-199.
Abstract: The article is devoted to comparative investigation of advertisements of one cosmetic company written in different languages, in particular, we analysed quantifiers in English and Ukrainian Avon brochures on the grounds of their polycode nature. The analysis of recent publications allowed us to notice that the investigations of both advertisements and the category of quantitativity are based on different theoretical and practical principles. Статтю присвячено компаративному дослідженню різномовних рекламних текстів однієї компанії, зокрема проаналізовано слова-квантифікатори англомовних та україномовних каталогів «Avon» з огляду на їхній полікодовий характер.Аналіз останніх досліджень та публікацій дозволив помітити, що вивчення як рекламних текстів, так і категорії квантитативності, виконуються на різних теоретичних та практичних засадах. Статья посвящена компаративному исследованию разноязычных рекламных текстов одной компании, в частности проанализированы слова-квантификаторы англоязычных и русскоязычных каталогов «Avon», учитывая их поликодовый характер. Анализ последних исследований и публикаций позволил заметить, что изучение как рекламных текстов, так и категории квантитативности, выполняются на различных теоретических и практических основах.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8602
Appears in Collections:2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ohiienko Kateryna Oleksandrivna 2019.pdf160.42 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.