Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8390
Title: Типологія творчих умінь майбутніх учителів музики та педагогічні умови їх ефективного формування
Other Titles: Typology of creative skills of future music teachers and pedagogical conditions for their effective development
Authors: Юй, Пен
Yu, Peng
Keywords: майбутній учитель музики
педагогічні умови
класифікація творчих умінь
творчі вміння
Issue Date: 2020
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Юй Пен Типологія творчих умінь майбутніх учителів музики та педагогічні умови їх ефективного формування / Пен Юй // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky: наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2020. – № 2 (131). – С. 174-178.
Abstract: У статті розглянуто проблему формування в майбутніх учителів музики творчих умінь. Здійснено класифікацію творчих умінь за виконавсько-інтерпретаційними, вербальногерменевтичними, музично-продуктивними, методико-практичними категоріями. Обґрунтовано педагогічні умови формування творчих умінь: особистісну і психологічну готовність студентів до свідомого й наполегливого оволодіння означеним феноменом; налагодження міжпредметних зв’язків та координації прикінцевих вимог з фахових дисциплін щодо сформованості комплексно-творчих умінь; забезпечення взаємозв’язку та інтегрованості творчих умінь на засадах органічного поєднання художньо-емоційної та креативно-логічної компоненти в процесі формування в майбутніх учителів музики музично-творчих умінь. The article analyses the problems related to the development of future Music teachers’ creative skills; the classification of varieties of creative skills that are necessary for a future teacher of Musical Arts and the substantiation of the pedagogical conditions for their successful development are specified. The essence of the concepts “skills”, “abilities” and “creative skills” has been clarified. Acquisition of skills is associated with the result of mastering coordinated actions of a reproductive type. Creative skills are considered as the ability to apply the acquired knowledge and skills in non-standard conditions, in new ways, in order to obtain qualitatively new, socially significant material or spiritual values. The varieties of creative skills that are typical for the activities of future teachers of Musical Arts are characterised, their classification being based on their analysis. As a result, these categories of creative skills are distinguished: performing-interpretative, verbalhermeneutic, musical-productive, methodological and practical. The forms of their implementation in the process of interpreting and performing musical works, interpreting their artistic and figurative meanings from the pedagogical point of view, creating musical and creative products in the forms of arranged musical material, its scientific and pedagogical creativity have been determined. The pedagogical conditions for the successful development of the future Music teachers’ creative skills have been grounded.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8390
Appears in Collections:2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yu Peng.pdf238.26 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.