Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8340
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСтрук, Анна Василівна-
dc.contributor.authorStruk, Anna Vasilivna-
dc.date.accessioned2020-07-03T10:37:07Z-
dc.date.available2020-07-03T10:37:07Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationСтрук А. В. Теоретичні і методичні засади формування лексико-народознавчої компетентності майбутніх учителів початкової школи : авт. ... д-ра пед. наук : 13.00.02 : 13.00.04 / Анна Василівна Струк; наук. консультант Н. І. Луцак. – ДЗ "Прикарпат. нац. ун-т ім. Василя Стефаника". – Івано-Франківськ, 2020. – 44 с.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8340-
dc.description.abstractУ дослідженні визначено й науково обґрунтовано педагогічні умови формування лексико-народознавчої компетентності майбутніх учителів початкової школи (наявність позитивної мотиваційної настанови майбутніх учителів початкової школи щодо збагачення їхнього мовлення народознавчою лексикою; забезпечення лексико-народознавчої спрямованості викладання фахових дисциплін; залучення студентів до активного інформаційно-розвивального освітнього середовища лексико-народознавчої спрямованості). The dissertation provides and develops the concept and scientific basements of formation the lexical and ethnographic competence of future primary school teachers. The essence and structure of the phenomenon «lexical and ethnographic competence of future primary school teachers» are revealed; the content of the concepts «competence», «ethnographic competence», «lexical and ethnographic competence», «language and speech training of future primary school teachers» has been clarified. Assessment of the level of lexical and ethnographic competence of future primary school teachers was determined by the following criteria: cognitive-linguistic (indicators: students' awareness of the concepts: «vocabulary», «lexicology», «dialectisms», «dialects», «archaisms», «historicisms», «Space»; with Ukrainian folk traditions, customs, rituals; with ethnographic vocabulary); professionally-oriented (indicators: the presence of ethnographic vocabulary in the active speech of students.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПрикарпат. нац. ун-т ім. Василя Стефаникаuk
dc.subjectлексико-народознавча компетентністьuk
dc.subjectмайбутній учитель початкової школиuk
dc.subjectнародознавча лексикаuk
dc.subjectпедагогічні умовиuk
dc.subjectекспериментальна методикаuk
dc.subjectlexical and ethnographic competenceuk
dc.subjectfuture primary school teacheruk
dc.subjectethnographic vocabularyuk
dc.subjectpedagogical conditionsuk
dc.subjectexperimental methodsuk
dc.titleТеоретичні і методичні засади формування лексико-народознавчої компетентності майбутніх учителів початкової школиuk
dc.title.alternativeTheoretical and methodological principles of formation the lexical and ethnographic competence of future primary school teachersuk
dc.typeThesisuk
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Struk Anna Vasilivna 2020.pdf811.65 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.