Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8338
Title: Теоретичні і методичні засади формування лексико-народознавчої компетентності майбутніх учителів початкової школи
Other Titles: Theoretical and methodological principles of formation the lexical and ethnographic competence of future primary school teachers
Authors: Струк, Анна Василівна
Struk, Anna Vasilivna
Keywords: лексико-народознавча компетентність
майбутній учитель початкової школи
народознавча лексика
педагогічні умови
експериментальна методика
lexical and ethnographic competence
future primary school teacher
ethnographic vocabulary
pedagogical conditions
experimental methods
Issue Date: 2020
Publisher: ДЗ "Прикарпат. нац. ун-т ім. Василя Стефаника
Citation: Струк А. В. Теоретичні і методичні засади формування лексико-народознавчої компетентності майбутніх учителів початкової школи : дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.02 : 13.00.04 / Анна Василівна Струк; наук. консультант Н. І. Луцак; ДЗ "Прикарпат. нац. ун-т ім. Василя Стефаника". – Івано-Франківськ, 2020. – 424 с.
Abstract: У дослідженні визначено й науково обґрунтовано педагогічні умови формування лексико-народознавчої компетентності майбутніх учителів початкової школи (наявність позитивної мотиваційної настанови майбутніх учителів початкової школи щодо збагачення їхнього мовлення народознавчою лексикою; забезпечення лексико-народознавчої спрямованості викладання фахових дисциплін; залучення студентів до активного інформаційно-розвивального освітнього середовища лексико-народознавчої спрямованості). The dissertation provides and develops the concept and scientific basements of formation the lexical and ethnographic competence of future primary school teachers. The essence and structure of the phenomenon «lexical and ethnographic competence of future primary school teachers» are revealed; the content of the concepts «competence», «ethnographic competence», «lexical and ethnographic competence», «language and speech training of future primary school teachers» has been clarified. Assessment of the level of lexical and ethnographic competence of future primary school teachers was determined by the following criteria: cognitive-linguistic (indicators: students' awareness of the concepts: «vocabulary», «lexicology», «dialectisms», «dialects», «archaisms», «historicisms», «Space»; with Ukrainian folk traditions, customs, rituals; with ethnographic vocabulary); professionally-oriented (indicators: the presence of ethnographic vocabulary in the active speech of students.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8338
Appears in Collections:Дисертації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Struk Anna Vasilivna .pdf3.36 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.