Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8292
Title: Модус «вчинку» у взаємодії свободи і необхідності
Other Titles: Mode of "action" in the interaction of freedom and necessity
Authors: Кравченко, А. А.
Kravchenko, А. А.
Keywords: свобода
необхідність
вчинок
відповідальність
вчитель
раціональність
freedom
necessity
action
responsibility
teacher
rational
way
Issue Date: 2013
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Кравченко А. А. Модус «вчинку» у взаємодії свободи і необхідності / А. А. Кравченко / Наукове пізнання: методологія та технологія. Філософія : наук. журнал. – 2013. – №1. – С.74-78.
Abstract: Автор розглядає проблему вчинку вчителя в освітній діяльності у вимірах свободи і необхідності. Межею між свободою і сваволею виступає розум, який визначає орієнтири діяльності особистості. Важливу роль у звільненні людини від тиску раціоналізму у взаємодії учителя та учня здійснює інститут освіти; вона виступає джерелом формування вільної особистості. The author researches the problem of action in educational activities in the dimension of freedom and necessity. The mind is the boundary between freedom and tyranny that defines the orientations of activities of the individual. Educational institute plays an important role in the liberation of man from the pressure of rationalism to the interaction between teacher and student, it is the source of the formation of a free person.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8292
Appears in Collections:2013

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kravchenko А. А. 2013 1.pdf343.9 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.