Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8089
Title: Підготовка китайських студентів у педагогічних університетах України до вокально-викладацької діяльності на засадах соціокультурної адаптації
Other Titles: Preparation of Chinese students at pedagogical universities of Ukraine for vocal-teaching activity on the basis of socio-cultural adaptation
Authors: Мен Ян
Meng Yang
Keywords: підготовка майбутнього викладача вокалу педагогічного університету
китайські студенти
соціокультурна адаптація
педагогічні умови
вокально-викладацька діяльність
training of future vocal teacher of pedagogical university
Chinese students
socio-cultural adaptation
pedagogical conditions
vocal-teaching activity
Issue Date: 2020
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Мен Ян Підготовка китайських студентів у педагогічних університетах України до вокально-викладацької діяльності на засадах соціокультурної адаптації : 13.00.04 : дис. ... канд. пед. наук / Мен Ян; наук. кер. Н. Г. Кьон. – Одеса, 2020. – 234 с.
Abstract: У дисертації здійснено теоретичне узагальнення та практичне вирішення важливої для сучасної музично-педагогічної освіти проблеми підготовки китайських студентів у педагогічних університетах України до вокально-викладацької діяльності на засадах соціокультурної адаптації, представленої в результатах дисертаційного дослідження. Розкрито і науково обґрунтовано сутність понять: «вокально-викладацька діяльність», «підготовленість китайських студентів до вокально-викладацької діяльності». Розглянуто специфіку соціокультурної адаптації китайських студентів в умовах здобуття вищої музично-педагогічної освіти в Україні. The thesis provides a theoretical generalization and practical solution to the problem of preparing Chinese students at pedagogical universities of Ukraine for vocal-teaching activity on the basis of socio-cultural adaptation, presented in the results of the dissertation research, which is important for modern music and pedagogical education. The essence of the concepts: “readiness of Chinese students for vocal-teaching activity”, “vocal-teaching activity” is revealed and scientifically substantiated, the essence of the concepts “socio-cultural adaptation” is specified, methodological approaches (polycultural, personalized, artistic-hermeneutic) and means of their implementation in the educational process of pedagogical universities of Ukraine are characterized.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8089
Appears in Collections:Дисертації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Meng Yang 2020.pdf2.23 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.