Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/787
Title: Методика навчання майбутніх перекладачів декодування інтонації гендерно-маркованого англійського мовлення
Other Titles: Methods Aimed at Teaching the Would-be Translators to Decode the Intonation of Gender-marked English Speech
Authors: Попова, Олександра Володимирівна
Popova, Oleksandra Volodymyrivna
Keywords: методика навчання декодування інтонації
майбутні перекладачі
гендерно-марковане англійське мовлення
лінгводидактична модель
система вправ
methods aimed at teaching to decode intonation
would-be translators
gender-marked English speech
linguistic and didactic model
a system of exercises
Issue Date: 2010
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Попова, О. В. Методика навчання майбутніх перекладачів декодування інтонації гендерно-маркованого англійського мовлення : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Олександра Володимирівна Попова; наук. кер. Т. М. Корольова; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2010. – 21 с.
Abstract: У роботі схарактеризовано теоретичні передумови та сучасний стан підготовки майбутніх перекладів до декодування інтонації гендерно-маркованого англійського мовлення; визначено педагогічні умови навчання майбутніх перекладачів декодування семантики інтонаційного оформлення жіночого і чоловічого англомовного мовлення; виявлено критерії, показники й рівні сформованості в майбутніх перекладачів навичок декодування інтонації гендерно-маркованого англійського мовлення. The theoretical conditions and the current state of the would-be translators’ skills aimed at decoding the intonation of gender-marked English speech have been characterised; the pedagogical conditions contributing to the would-be translators’ training in decoding the semantics of gender-marked English speech have been stated; the efficiency criteria, indicators charactersing the levels of the would-be translators’ skills to decode the intonation of gender-marked English speech have been specified; the linguistic and didactic model, a system of exercises aimed at teaching the would-be translators to decode the intonation of gender-marked English speech as well as practical recommenda-tions on how to teach the would-be translators to decode the English intonation semantics of female and male dialogical speech have been elaborated and introduced into practice of professional development.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/787
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Popova.aref.pdf261.86 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.