Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7694
Title: Використання аудіовізуальних засобів навчання у формуванні професійно-методичної спрямованості культуромовної особистості майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти
Other Titles: The using of audiovisual teaching aids in the formation of the professional and methodological orientation of the cultural and speech personality of future educators of preschool educational institutions
Authors: Руденко, Юлія Анатоліївна
Rudenko, Yuliia Anatoliivna
Keywords: аудіовізуальні засоби навчання
професійно-мовленнєва діяльність
майбутні вихователі закладів дошкільної освіти
професійно-методична спрямованість
audiovisual teaching aids
audiovisual teaching aids
future preschool educators
profes-sional and methodological orientation
Issue Date: 2020
Publisher: Миколаїв : МНУ ім. В. О. Сухомлинського
Citation: Руденко Ю. А. Використання аудіовізуальних засобів навчання у формуванні професійно-методичної спрямованості культуромовної особистості майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти / Ю. А. Руденко // Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В.О.Сухомлинського : зб. наукових праць. Педагогічні науки. – Миколаїв : МНУ ім. В. О. Сухомлинського, 2020. – №1(68). – С. 232-238.
Abstract: Статтю присвячено проблемі використання аудіовізуальних засобів навчання у формуванні професійно-методичної спрямованості майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. Метою статті є: визначення сутності ключового поняття започаткованої наукової розвідки «аудіовізуальні засоби навчання»; обґрунтування педагогічної, методичної, лінгводидактичної раціональності використання аудіовізуальних засобів навчання в процесі психолого-педагогічного супроводу професійно-мовленнєвої діяльності майбутніх вихователів в освітньому процесі вищих навчальних закладів; схарактеризувати основні аудіовізуальні засоби мовленнєвого розвитку майбутніх вихователів (візуальні, аудіативні, аудіовізуальні). У статті подано класифікацію аудіовізуальних засобів формування професійно-методичної спрямованості культуромовної особистості майбутніх вихователів, а саме: візуальні (картини українських художників, ілюстрації художників-ілюстраторів, літературні карти до культурно-значеннєвих професійно-орієнтованих текстів, електронне портфоліо, схеми); The article has been devoted to the problem of using audiovisual teaching aids in shaping the professional and methodological orientation of future educators of preschool educational institutions. Purpose of the article: define the concept of "audiovisual teaching aids", to substantiate the pedagogical, methodological, lingvodidactic rationality of the using of audiovisual teaching aids in the psychological and pedagogical support of the professional and speech activities of future educators during their studies in higher educational institutions; describe the main audiovisual means of speech development of future educators (visual, audiative, audiovisual). The article has been presented the classification of audiovisual means of forming a professional and methodological orientation of the cultural and speech personality of future educators, namely: visual (paintings by Ukrainian artists, paintings by Ukrainian illustrators, literary maps to culturally significant professionally oriented texts, electronic portfolio, schemes); audiative (audio recordings of speech by educators, practitioners, musical works by Ukrainian composers, audio recordings of students, audio recordings of preschool children), audio texts performed by masters of the literary word, audio tales, audio poems, audio fables).
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7694
Appears in Collections:Кафедра теорії та методики дошкільної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rudenko Yuliia Anatoliivna 2020.pdf1.37 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.